Локацията и магазините са най-важни за успеха на мола
Залагаме на концепция, която предлага на посетителите прекарване на приятно време в търговския център, казва управителят на Park Center Sofiа
Моника Григорова:

Моника Григорова е управител Park Center Sofia. Тя ръководи този търговски център от три години насам. Преди това е била начело на отдела за управление на недвижими имоти в Сибанк. Завършила е University of Portsmouth със специалност „Международна търговия и финанси“, а в City University придобива МВА по управление на финанси.
Г-жо Григорова, каква накратко е историята на не/успеха на City Center Sofia, преобразен в Park Center?
Park Center и City Center Sofia на пръв поглед са еднакви, но в същото време са два много различни проекта. Общото е сградата и таргет групата – хората, които живеят или работят в кв. „Лозенец” и околностите, хора с високи доходи, семейства с деца. Park Center Sofia e естественото продължение на CCS. Молът се промени, за да отговори на нуждите на своите посетители, да е в крак с модерната ритейл индустрията. Той ще продължи да се развива и тепърва ще се разкрива новия си блясък.
Успех е, когато собствеността се смени, да останеш да управляваш имота. Как доказахте на новите собственици, че си струва да заложат на същия екип?
В трудната пазарна обстановка и ситуацията на търговски център към онзи момент, ние бяхме успели да задържим позициите на центъра и да го управляваме конкурентно и с добри показатели, въпреки лошата му репутация и турбуленции в миналото. Изградихме работещи взаимоотношения с наемателите си и управлявахме центъра професионално и качествено. Това не остана незабелязано от Revetas, когато придобиха имота през 2014 г. Нашият екип знаеше къде са слабите места и недостатъците на търговския център и имахме готова стратегия как да го препозиционираме. Мениджмънт екипът е изграден от високо квалифицирани специалисти с добър опит. Заедно с новите собственици доразвихме стратегията за обновяване на мола, за да съвпада с концепцията Park Center, която Revetas вече имаха.
Защо според вас City Center Sofia, който е в сърцето на столицата, не съумя да извлече максимума от своето местоположение?
Когато поех управлението на мола през септември 2013 г., се сблъсках с редица проблеми, част от които бяха наслоявани през годините. Проблем беше недоверието между тогавашния собственик и наемателите, затруднения достъп по време на строежа на метрото, довел до загубата на ключови наематели, като киното и ресторанта с красива гледка. Промяната в търсенето на търговски площи от страна на наемателите също даде отражение. Има и други детайли, които доведоха до лошите резултати. Същевременно в София отвориха още няколко търговски центъра, които имаха огромни площи, пригодени да приютят големи международни брандове, които стъпваха на пазара.
Каква е новата формула на променения Park Center и какво ви дава увереност, че сега тя ще проработи?
Park Center носи всички предимства на City Center Sofia, а именно лесно достъпната локация в един от кварталите, в който населението има добри доходи. Обновихме изцяло сградата – нови тавани, осветление, подови настилки, асансьорни клетки. Преместихме ескалаторите, обновихме цялата зона за хранене и добавихме нови ресторанти за бързо хранене на етажа. Цялостно обновихме фасадата, като подчертахме различни елементи на централния и задния вход. Превърнахме търговския център в луксозно, светло и красиво място – истинско бижу на София. Миксът от наематели е изцяло нов и отговаря на търсенето, на динамичния начин на живот на съвременните софиянци. Няма да спрем дотук и Park Center ще продължи своето динамично развитие.
Какво е новото в концепцията?
Заложихме на концепции, които предлагат на посетителите ни да прекарат приятно време в търговския център, като едновременно имат лесен достъп и до парка. Кафетерията Costa Coffee и Cache Bar са чудесен пример. Третият етаж предлага съвсем нови оператори, които никога не са били представени на тази локация – тук е най-успешният и предпочитан детски център в София, модерен фитнес последно поколение, чудесен ресторант, дентална клиника. Подобрихме и онлайн комуникацията и засилихме присъствието на Park Center в интернет пространството.
Как преди работихте за успеха и как сега ще работите за успеха – в какво е разликата?
Мениджмънт екипът на Park Center не е спирал да работи за успеха на локацията. Разбира се, сега вече имаме с какво да се похвалим - красива сграда и 95% отдадени търговски площи. Но пазарът е динамичен, затова ще продължим на пълни обороти, за да останем адекватни и да бъдем гъвкави - и като микс от магазини, и като качество на управление. Личната мотивация за успех също е добър стимул. Нека си дадем малко време и съм сигурна, че след година ще имам още много какво да разкажа.
Какво показа вашият личен опит – кой всъщност е успешният мол в София, кое дава преднина пред другите или поне положителни финансови резултати?
Нека погледнем от няколко различни аспекти. Успешен е този мол в София, а и по света, който съумява да се позиционира добре в нишата си. От гледна точка на посетителите – успешен е търговският център, който им предлага комфортна среда и микс от стоки и услуги, отговарящи на нуждите им. Ритейлърите пък ще кажат, че за тях е успешен проектът, който им носи най-високи обороти. Със сигурност собствениците на подобни имоти ще определят като успешен онзи с най-добри финансови резултати.
Кой е най-добрият измерител за успеха?
Най-добрият измерител на успеха са резултатите. Те са оценка за усилията и за професионализма в работата.