Meta ще тества инструменти за продажба на дигитални активи и преживявания
Това е част от плановете на компанията да създаде и монетизира идеята си за метавселената

© ECONOMIC.BG / Twenty20
Собственикът на Facebook – Meta Platforms – започва да тества инструменти за продажба на дигитални активи и преживявания в своята платформа за виртуална реалност Horizon Worlds, която играе ключова роля в плана й за създаване на т.нар. метавселена, предава Reuters.
В свое изявление Meta посочва, че първоначално инструментите ще бъдат достъпни за предварително подбран набор от потребители, които създават виртуални класове, игри и модни аксесоари в рамките на платформата, достъпна чрез очила за виртуална реалност (VR).
Докато използват един инструмент, тези първи потребители ще могат да продават своите аксесоари или да предлагат платен достъп до специализирани дигитални пространства, които са създали, обясниха от компанията.
Междувременно гигантът в сферата на социалните мрежи тества и програма за „бонус за създатели“ за малък набор от потребители на Horizon Worlds в САЩ, чрез която ще плаща на участниците всеки месец за използване на новите функции, които компанията стартира.
Искаме просто да има множество страхотни светове и за да се случи това, трябва да има много създатели, които могат да се издържат и да превърнат това в своя работа“, заяви главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг в разговор с ранните потребители, проведен в Horizon Worlds с помощта на аватари.
Компанията майка на Facebook, която се преименува на Meta миналата година, инвестира сериозно във виртуална и добавена реалност като част от пренасочването на усилията си върху метавселената. Футуристичната идея предполага създаването на мрежа от виртуални светове, достъпни чрез различни устройства, където потребителите да могат да работят, общуват и играят.
Horizon Worlds на Meta – обширна VR социална платформа, заедно с Horizon Venues, която е фокусирана върху виртуални събития, са ранни версии на подобни метапространства.