МТ дава 1.2 млн. лв. на журналисти и блогъри за „опознавателни турове“
Туристическото министерство смята, че по този начин може да постигне добри резултати при рекламата на страната

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Министерството на туризма ще популяризира българския туризъм чрез организирането на тематични турове за журналисти, блогъри, влогъри и популярни личности. Поръчката е включена в изпълнението на Годишната програма за Национална туристическа реклама и в частност за популяризиране на дестинацията посредством опознавателните турове, познати като Press & FAM Trips. Прогнозната стойност на поръчката е 1 200 000 лв. с ДДС, става ясно от съобщение на сайта на Министерството на туризма.
Целта е на място участниците да се запознаят с възможностите за туризъм, след което информацията, която са получили да споделят със своите читатели/последователни и/или клиенти.
Споделеният личен опит, достоверността в някои случаи и пристрастия към източника имат изключително значение за приемането на споделената информация и разпространението върху потенциалната аудитория“, казват от Министерството на туризма.
Поръчката
Срокът на договора, който ще бъде сключен по обявената поръчка е две години, а финансирането е осигурено от бюджета на Министерството на туризма за 2023 г. За тази година ведомството разполага с 28 254 500 лв. Сумата е с малко над милион повече в сравнение с бюджета, с който разполагаше ведомството през 2022 г.
Както почти всички обществени поръчки на Министерството на туризма, така и при тази основният критерий, по който ще бъде избран победителят е „най-ниска цена“.
Сред заложените изисквания за изпълнение на поръчката са подготовка на информационни и PR материали, мониторинг, както и цялостна организация по провеждането на туровете.
Какви обаче са конкретните заложени цели, които трябва да бъдат постигнати чрез обществената поръчка така и не става ясно от предоставената информация.