Правителството предлага на Нова Загора да спаси жп гарата си

Вариантът е старата сграда да бъде зачислена към активите на общината и до нея да бъде изградена нова сграда

Правителството предлага на Нова Загора да спаси жп гарата си

Снимка: НКЖИ

604 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

По европроект сградата на жп гарата в Нова Загора трябва да бъде разрушена, а на нейно място да бъде изградено ново приемно здание. На гражданите обаче идеята не се хареса и те организираха протест преди няколко дни. Според тях сградата има културно и историческо значение за Нова Загора и настояват тя да бъде реставрирана и запазена за поколенията.

Сега транспортният министър Георги Тодоров и министърът на културата Велислав Минеков питат с писмо Общинския съвет в града дали обществеността приема изграждането на нова жп гара, но в съседство до старата.

„Държавата не може да допусне загуба на средства по вече одобрен за финансиране проект по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. в размер на 2.72 млн. лв. без ДДС. Проектът е в напреднала фаза, сключени са договори със срокове за изпълнение, а крайният срок за усвояване на европейските средства е 2023 г., след което финансирането ще бъде изгубено“, се казва в писмото.

Министрите заявяват, че предвид изразеното желание за съхраняване на културното наследство в Нова Загора, Национална компания "Железопътна инфраструктура" неколкократно е предлагала на местната власт съществуващата сграда да се прехвърли в активите на общината. Това ще позволи незабавната реализация на проекта за нова жп гара и паралелно с това Община Нова Загора ще има възможност да изпълни исканията на жителите на града за реставрация на съществуващата сграда.

Тодоров и Минеков пишат, че ако общинската власт в Нова Загора не приеме предложението сградата да бъде зачислена към активите на общината, ще се наложи тя да бъде премахната, както се предвижда по план.

Железопътната гара на Нова Загора е на 103 години и е най-старата функционираща до днес обществена сграда в града.

Подкрепи Economic.bg