Пловдив с престижна номинация за Лидер в туризма на Балканите

Второто издание на Balkan Awards for Tourism Industry 2016 ще се състои на 1 декември в София

Пловдив с престижна номинация за Лидер в туризма на Балканите

Снимка: Стоян Йотов

3869 ~ 3 мин. четене

Община Пловдив получи престижна номинация за  Лидер в туризма на Балканите от второто издание на престижните награди  Balkan Awards for Tourism Industry 2016. Градът все по-успешно се развива като водеща дестинация за културен, събитиен, винен и религиозен туризъм в страната. Церемонията ще се състои на 1.12. 2016 г. от 20 ч. в хотел Premier Best Western София, съобщават организаторите от ВИП Комюникейшън.

Един от най-старите градове в Европа пази не само огромно културно и археологическо наследство на града - повече от 700 културно-исторически забележителности и над 300 000 движими културни паметници, с находки от седем археологически периода, но има и поредица от амбициозни проекти, част от стратегията на Община Пловдив за развитието на града.

Много от забележителностите на града днес са напълно обновени. „Капанът" се превърна в първия квартал на творческите индустрии в сърцето на града, със своите над 60 самостоятелни локации. В напълно обновения Природонаучен музей се намира първият в страната 3D планетариум.

Малката базилика и Римският стадион са не само уникални туристически обекти, но и любими места за пловдивчани и гости. В момента усилено се работи по реставрацията на Епископската базилика - най-голямата раннохристиянска базилика на Балканите, с която Пловдив ще кандидатства за включването й в списъка на обектите, признати за културно наследство от ЮНЕСКО. На територията на  Стария град бяха реставрирани и открити Антовата къща, къща „Бирдас" и най-старата и импозантна къща – перлата „Клианти".

Пловдив спечели наградата „Златна ябълка" на Световната организация на журналистите и писателите в областта на туризма – FIJET. Наградата "LaPommed'Or" или „Златната ябълка", своеобразен еквивалент на Оскар в туристическата индустрия, беше връчена на кмета на Пловдив инж. Иван Тотев през септември тази година. Пловдив е най-старият жив град в Европа, според „Дейли телеграф" и най-добрият град за бизнес в България за 2014 и 2015 година. Той е обявен за шестия най-добър град в света, който трябва да бъде посетен през 2015 година и е в топ 10 на водещите туристически дестинации в световен мащаб. Според  Lonely Planet, е сред най-желаните дестинации за посещение.      

Носител е на награда за „Културен туризъм 2015" и за „Балканска столица на културата" на годишните награди BALKAN AWARDS FOR TOURISM INDUSTRY 2015. През настоящата година, Пловдив бе обявен за водеща туристическа дестинация в класацията „Най-добри европейски дестинации – 2016".

През април градът под тепетата бе домакин на най-престижния независим винен конкурс в света Concours Mondialde Bruxelles -2016. В Пловдив се проведе и годишната конференция на регионалните европейски телевизии СИРКОМ, както и на петата национална среща „Музеите и устойчивото развитие".За първи път в Пловдив,през септември се проведе ФАРА 2016 - най-голямото събитие за рекламната индустрия в страната.  Всички те доведоха нов сегмент посетители в града.

Ежегодната международната среща за туризъм е добър пример за ползотворното сътрудничество на Община Пловдив с фирмите от туристическия бранш и с българските външнотърговски представителства в чужбина. Това е един от успешните проекти на община Пловдив, в резултат на който се отчита устойчив ръст на потока от чужди туристи през всяка следваща година.

Богатият културен календар на Пловдив включва повече от 100 престижни прояви годишно – опера, камерни, симфонични концерти, театрални фестивали, рок концерти, изложби, пърформанси, представления и културни продукти от всички жанрове на изкуството, които отдавна са получили широко международно признание и привличат все повече и повече туристи. В резултат броят на посетителите се е увеличил многократно, като само тези в Стария Пловдив са над 800,000. С 58% са се увеличили и посещенията на музеите в града.  Данните на Национален статистически институт сочат и значителен ръст в реализираните нощувки на територията на Пловдив – 18%. Старият град стана най-посещаваният резерват  в България.

Постигнатите успехи са резултат от разнообразния и атрактивен туристически продукт, ефективните маркетингови стратегии. Тези положителни промени настъпват благодарение на политиката, която води и изпълнява екипа на Община Пловдив, на съвместните усилия на експерти и партньори от всички институции и неправителствени организации ЗАЕДНО. Това е и  мотото на концепцията, с която Пловдив спечели престижната титла Европейска столица на културата 2019. Община Асеновград също получи достойна номинация от Балканските туристически Оскари в категория  Културен туризъм.  

Подкрепи Economic.bg