Много медиен шум за нищо: Приложението за резервации на чадъри не работи
В разгара на сезона апликацията MySpot още не е активна и не е ясно кога и дали ще заработи
В началото на лятото се появи новината, че за първи път в България ще бъде пуснато приложение за резервации за чадъри и шезлонги на плажа. Подробна информация около процеса на резервация, както и неговия контрол, нямаше. Единственото, което се знаеше, е, че платформата трябва да стартира на 1 юни 2023 г. Това обаче така и не се случи.
Преди около седмица обаче MySpot (бел.ред. – името, което носи резервационната платформа) се появи в много медии с новината, че приложението вече работи, макар и с около месец и половина закъснение.
Оказва се обаче, че към днешна дата то все още не е активно. Проверка на Economic.bg установи, че апликацията не може да бъде изтеглена нито от AppStore, нито от Google Play. Единствено уеб версията се отваря, но функционира само частично – има възможност за регистрация и избор между около 10 плажа, но до реална резервация не може да се стигне.
При избор на конкретния чадър, приложението изписва, че „няма активно устройство“ и не може да се пристъпи към заплащане, което би трябвало да се извършва чрез ApplePay/GooglePay/Visa/Mastercard. На самите чадъри пък трябва да има инсталирани QR кодове, чрез които да се проверява дали са свободни за ползване или вече са резервирани през приложението. Такива все още явно няма, поради което вероятно е и грешката.
Заблуда?
Информацията, предоставяна от компанията, която стои зад приложението, доста обърква потребителите, тъй като на практика то не работи. Но пък масираната медийна кампания оставя друго впечатление. На Facebook страницата на MySpot има десетки потребители, които се оплакват от неработещото приложение и обвиняват компанията в заблуда.
Потърсихме за коментар и представител на MySpot, който обяви, че стартът на приложението се е случил буквално тази нощ и все още има доста работа по него.
10-те налични плажа, които в момента са качени в приложението, ще бъдат активни за резервация от утре. През утрешния ден ще бъдат качени още плажове, които пък ще са активни от следващата седмица“, каза пред Ecoomic.bg Зорница Йорданова, част от екипа на MySpot.
Тя уточнява, че очаква около 50 плажа да бъдат включени в апликацията, но заради активния сезон и по-трудната координация се бави целият процес.
Общо около 10 души стоим зад платформата. Първоначално смятахме, че на 1 юни ще успеем да я активираме. Провели сме разговори с почти всички концесионери по Черноморието още април месец, но много от тях казват, че това не им е на дневен ред“, уточнява Йорданова.
Зорница уверява, че до няколко дни всичко щяло да бъде изчистено по платформата. Това е и срокът, в който се очаква реално приложението да се появи и в AppStore, и в Google Play. Според нея това забавяне не е по вина на MySpot, а заради необходимите проверки от страна на двете компании с оглед на това, че през приложението за резервации се извършват и плащания.
Платформата
Зад платформата MySpot стои компанията „Май Спот Апп“ ООД, основана на 10 Април 2023 г. Седалището на компанията се намира в София, а началният внесен капитал е в размер на 10 000 лева. Според информация, публикувана в Търговския регистър, управител е Антон Ангелов, а съдружници са му Йордан Стоилков и Антон Митков Ангелов.
Интернет платформата е разработена от две части – едната е за потребителите, а другата – за собствениците на плажове. Така те ще могат да извършват контрол на запазените места. Допълнително касиерите на плажа също ще помагат на хората, за да не се получава дублиране на резервациите, става ясно от телевизионните участия на Зорница Йорданова при представянето на платформата.