Publicis Groupe купува американската Epsilon за 4.4 млрд. долара
Това ще бъде една от най-големите сделки в маркетинговата индустрия

Една от най-големите рекламни агенции в света Publicis Groupe купува американската агенция за дигитален маркетинг Epsilon.
Френската компания ще купи Epsilon от Alliance Data Systems Corporation за 4.4 млрд. долара.
Както е отбелязано в съобщението, покупката вече е одобрена от борда и надзорния съвет на Publicis Groupe, който счита, че "това е голяма възможност, предвид развитието на индустрията". Страните се надяват да приключат сделката през третото тримесечие на 2019 г. и ако бъде постигнато споразумение, то сделката ще бъде една от най-големите в маркетинговата индустрия.
Покупката Epsilon ще позволи на френската медийна група да засили позициите си на американския пазар. Миналата година компанията отчете приходи от 1.9 млрд. долара, като почти всички тези приходи идват от САЩ. Освен това сделката ще позволи на Publicis да диверсифицира бизнеса си в среда, в която традиционните рекламни агенции не доминират в рекламния пазар, а интернет гигантите Google и Facebook. "Когато видите предизвикателствата, пред които са изправени нашите клиенти в свят, който е станал предимно цифров, става очевидно, че компании като нашата трябва да предприемат смели стъпки", каза изпълнителният директора на агенцията Артър Садун.