Развитието на пристанище Варна: Добра инфраструктура и единна търговска политика
Пътят към пристанище Варна - Запад ще се стопанисва от транспортното ведомство

© ECONOMIC.BG / Министерство на транспорта
Качествената инфраструктура и единната търговска политика са предпоставките, чрез които българските пристанища могат отново да бъдат привлекателни. Това заяви министърът на транспорта Николай Събев по време на втората дискусия за развитието на пристанище Варна и региона.
Ясно сме изразили позицията си, че ще защитим интереса на държавата, корабособствениците и товародателите“, заяви Събев.
Министерството е направило постъпления за прехвърлянето и стопанисването на пътя към пристанище Варна - Запад, тъй като е в изключително лошо състояние и община Девня е заявила, че няма възможно да го поддържа.
Министър Събев подкрепи идеята за уеднаквяване на информационните системи на пристанищните терминали и въвеждането на единен електронен стандарт на документооборота. Предложено бе да се търси съдействие от търговските аташета за рекламна кампания на българските портове. Това ще генерира транзитни товари през пристанищата без много инвестиции.
Държавните и частните оператори да развият синхронизирана политика по отношение на размера на таксите, така че да се привлече повече морски трафик. Председателят на транспортната комисия Борислав Гуцанов, заяви че има пълно единомислие в действията на Министерството и Комисията по транспорт и съобщения към НС.
Припомняме, че по време на първата дискусия за бъдещето на пристанището, стана ясно, че то може да бъде превърнато в транзитно.
До края на следващата седмица всички направени днес предложения ще бъдат отразени в заданието за изготвяне на Генерален план на пристанище Варна.