Регионалният министър е бил предупреден за пътя през Искърското дефиле ден по-рано

Институтът за пътна безопасност е провел независимо разследване на пътя край Искърското дефиле в началото на август

Регионалният министър е бил предупреден за пътя през Искърското дефиле ден по-рано

Снимка: Институт за пътна безопасност

Автор: Вероника Тонева

В писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков неправителствената организация Институт за пътна безопасност е описала лошото качество на ремонтирания участък край Искърското дефиле, на който в събота се обърна автобус и предизвика смъртта на 16 души.

Становището е изпратено ден по-рано – в петък, и в него са описани цената на ремонта, сроковете за изпълнение и дефектите, както и огледите, проведени от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Според Института, провел свое независимо разследване на пътя, на много места асфалтовата настилка е компрометирана и в лошо състояние. Такова е състоянието на пътя по-малко от две години, след като официално е пуснат в експлоатация и приет от 20-членна комисия без никакви забележки.

Експертите от Института за пътна безопасност са изпратили и запитване относно това колко пари са похарчени за поддържка на самия път – почистване, подмяна на пътни знаци.

„От АПИ, чрез Реш. № РД-ОИ-55/23.08.2018 г., ни предоставиха информация, че дейността по поддръжка се извършва от фирмата, поддържаща републиканските пътища в област София, до момента конкретно за този пътен участък от началото на годината са похарчени 33 906 лв. с ДДС“, пишат от Института за пътна безопасност.

По думите на Нанков още през март месец експертна група е констатирала 22 точки с дефекти по трасето, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август, но фирмата изпълнител така и не го е направила. „Длъжностните лица ще си понесат отговорността за неотстранените дефекти”, обеща министърът в ефира на Нова тв тази сутрин.

„Според договора всички констатирани дефекти трябва да бъдат отстранени за сметка на изпълнителя. Пътят е приет без никаква забележка от 20-членна приемателна комисия. Дефектите е трябвало да бъдат отстранени до 15 август. Колегите от АПИ са били уведомени на 19 август, че предписанията не са направени. Държавата може да си търси правата по съдебен ред”, обясни Николай Нанков.

От Института за пътна безопасност обявиха, че ще проведат независимо разследване относно причините за катастрофата на автобуса. 

Коментари: 0