Renault изтегля 15 хил. коли за проверка на двигателите

Има и други марки, надвишаващи екологичните норми, заяви френският екоминистър Сеголен Роаял

Renault изтегля 15 хил. коли за проверка на двигателите
208 ~ 2 мин. четене

Френският автомобилен производител Renault изтегля 15 хил. от своите автомобили за повторна проверка на двигателите, преди да бъдат пуснати в продажба, предава AFP.

Компанията ще извърши проверки на работата на филтриращите системи, поясни министърът на екологията, устойчивото развитие и енергетиката Сеголен Роаял.

Министърът, отговарящ за околната среда и устойчивото развитие, повтори, че френската компания не е била единствената, надвишаваща нивата на вредни  емисиите, но не назова някакви други производители на автомобили.

Renault се ангажира да изтегли определен брой превозни средства, повече от 15 хил. автомобили, за да ги провери и настрои, така че системата за филтриране да работи, дори когато е много горещо или когато температурата е под 17 градуса, защото при тези стойности системата спира да работи”, обясни Роаял.

Според нея тестовете трябва да се базират на реални условия, независимо от температурата навън.  

„За да бъда честна към Renault... има и други марки, които надвишават нормите”, добави тя.  

По думите й мениджърите на тези автопроизводители също са приели да се явят и да дадат обяснение пред комисията, създадена от правителството.

Миналата седмица Renault съобщи, че инспектори са посетили 3 от обектите на компанията, за да проверят технологиите на компанията за контрол над вредните емисии. Новината, напомняща на скандала с Volkswagen, бързо се отрази на акциите на френския автопроизводител, донасяйки му милиарди загуби на капиталовите пазари.

Търговският директор на компанията Тиери Коскас повтори „много решително”, че „Renault не мамят”, определяйки ясна разлика между техните проблеми и тези, засягащи германския им конкурент, който призна, че използва софтуер, заблуждаващ детекторите за замърсяване.

„Не използваме никакви софтуерни или други методи за заблуда. В тестови условия ние уважаваме нормите за емисии. Когато вече не сме в изпитателни условия, наистина има разлика между реалните условия и контролните условия, това е факт.     

Подкрепи Economic.bg