С игрива реклама Париж привлича компании с британски адрес
Главният персонаж на кампанията е жаба с вратовръзка в цветовете на френския флаг

© ECONOMIC.BG / Hautes de Seine/Defacto
„Уморени сте от мъглите? Опитайте жабите!” ("Tired of the fogs? Try the frogs!") – с тази игра на думи парижкият бизнес район La Defanse иска да привлече компании със седалище във Великобритания.
Главният персонаж на кампанията е жаба с вратовръзка в цветовете на френския флаг. Рекламният слоган е построен от игра на думи и съзвучието между символите на двете страни: fog (мъгла) и frog (жаба). La Defanse се рекламира в бизнес районите на Лондон, както по гари и летища.
"Парижкият La Defense е ключова дестинация, с цъфтеж на икономическа екосистема в сърцето на Европа, който предлага ненадминато ниво на култура, качество на живот и динамика", каза Мари-Сели Гийом, шеф на фирмата Defacto. Бизнес кварталът е дом на 500 компании, 40% от които са чуждестранни и 160 000 души са заети в тях.
Привлекателността на Лондон като международен финансов център е спорна тема поради предстоящия Brexit и възможния изход на Великобритания от европейския единен пазар, който се очаква да има отрицателно въздействие върху икономическия климат. Освен това новото правителство на премиера Тереза Мей изглежда приветства за излизането от рамките на единния пазар, което би могло да застраши статута на Лондон като финансов капитал на Европа.
Париж, Франкфурт, Дъблин и Люксембург вече са мобилизирани в привличането на фирми, които се нуждаят от нова европейска база за своите операции. Големите градове развиват редица мерки за привличане на компании с британски адрес.