С „изключителен” вкус новото Божоле пристигна в София
Тази година в реколтата се усещат цветовете на тъмно-лилав гранат, кадифени танини и аромати на червени и черни горски плодове

Третият четвъртък на ноември е не просто четвъртък. Това е денят на Beaujolais Nouveau - празникът на младото френско вино. Предназначен за незабавна консумация, Beaujolais Nouveau се произвежда от грозде гаме по специална технология, което му придава отличителен свеж, плодов вкус и леко танинова структура.
На 15 ноември новата реколта Beaujolais посрещнаха и почитателите на напитката в София. Събитието се организира от Френско-българската търговска и индустриална камара (ФБТИК) и се проведе в НДК.
Първата бутилка от новата реколта Божоле в София отвори френският посланик у нас Н.Пр. г-н Ерик Льобедел. След думите Le Beaujolais Nouveau est arrivé! („Новото Божоле дойде!”) над 1500 души успяха да се насладят на новия вкус. Те го описаха предимно с думите - „уникално”, „великолепно” и „изключително”, така го определиха и експерти по цял свят.
Младото вино е нетърпеливо и за това е прието то да бъде изпивано сравнително бързо след производството му.
Тази година, още от януари, френският винарски регион Божоле се наслаждава на отлични метеорологични условия – пресищане от слънчево греене през лятото и дозирано количество дъждове, позволяващи на лозите да преминат през всички стъпки на развитие по най-благоприятен начин.
Според производителите, реколтата на Божоле Нуво 2018 е сред най-добрите, тъй като в нея се усещат цветовете на тъмно-лилав гранат, прекрасните кадифени танини и аромати на червени и черни горски плодове. Тазгодишното вино притежава изключителните заоблени аромати, които работят в перфектна хармония с танините.
За начало на младото вино от регион „Божоле“ се счита традицията за отваряне на бутилки младо вино от работниците във френските лозя след края на гроздобера. Скоро след това, то добива популярност и се предлага в традиционните ресторанти в Лион, а традицията за отваряне на първата бутилка в третия четвъртък на ноември, идва от далечната 1951 г., когато с декрет се забранява продажбата на вина със защитени наименования на произход преди третия четвъртък на месец ноември.
Едва след официалното отваряне на първата бутилка с фразата Le Beaujolais Nouveau est arrivé! („Новото божоле дойде!”) и нейната дегустация, може да стартира продажбата му на световния пазар.