Ски писта върху завод за боклук – Копенхаген знае как се прави
Съоръжението за оползотворяване на отпадъците предоставя и много други възможности за спорт и отдих на жителите на града

1 Видео
© ECONOMIC.BG / Amager Bakke/Copenhill
Заводите за управление на отпадъците обикновено се свързват с неприятни гледки, лоша миризма и пушещи комини, или поне така си го представяме тук в България, където все още няма такива. Amager Bakke/Copenhill в Копенхаген обаче демонстрира нещо съвсем различно – чистота, зеленина и...ски писта.
Точно така, на покрива на съоръжението любителите на зимните спортове могат целогодишно да ги практикуват.
Пистата е разделена на три нива – горната част е за напреднали скиори, а средната и долната – за начинаещи. Лифтът е изключително лесен за ползване. Освен това Amager Bakke/Copenhill разполага и с изкуствена стена за катерене.
Много планински бегачи също идват тук, за да тренират.
Мястото е изключително популярно, а цените са достъпни за всички, започвайки от 20 евро за час. Освен че впечатлява със спортните си съоръжения, фабриката за преработване на отпадъци произвежда и електроенергия.
Боклукът на Копенхаген и съседните общини отива в завода за горене и така не само не пречи на природата, а дори помага, защото от около 300 камиона боклук на ден се произвежда електроенергия за около 150 000 домакинства. 400 000 тона отпадък годишно се преработват в електроцентралата.
„Amager Bakke/Copenhill е една от сбъднатите мечти на Европа, защото работи, без да отделя въглеродни емисии. „Боклук“ не е лоша дума в Дания. Всичко се рециклира, а това, което не може да бъде преработено, се изгаря и се създава енергия.
"Домакинствата изхвърлят разделно отпадъците. Във всеки дом има по 5 различни кофи за боклук", разказа за БНТ българка, живееща в Копенхаген.
Природосъобразният начин на живот е част от културата на датчаните до степен, до която човек няма нужда да напуска градската среда, за да може да води екосъобразен начин на живот. В Копенхаген на практика няма автомобили. Всички използват или велосипеди, или градския транспорт.