„Смарт Органик“ обяви втора сделка в рамките на броени дни
Производителят на Roobar купи доставчик на биоопаковки, спестил над 55 тона въглеродни емисии

© ECONOMIC.BG / Smartorganic.com
След като само преди дни стана ясно, че придобива мажоритарен дял в производителя на смути Frudada, българската „Смарт Органик“ съобщи за нова сделка. Срещу 218 хил. лв. и 1500 акции на основателя Яни Драгов компанията е добавила към портфолиото си доставчика на биоопаковки и чаши „Биопак“ ООД. Летните контракти идват, след като през януари производителят на био храни инвестира и в покупката на нидерландската Amigos.
Серията от придобивания следва добрите резултати на „Смарт Органик“, която приключи 2021 г. с 30% ръст на оборота и чиста печалба от 6.9 млн. лв. През ноември производителят на био барчетата Roobar и суперхраните Dragon Superfoods успя да излезе и на пазара за растеж BEAM на Българската фондова борса, откъдето набра свеж капитал за новото си производство.
Чрез сделката за 70% от дела на „Сантулита“, дружеството зад марката Frudada, „Смарт Органик“ разширява отпечатъка си към нова продуктова ниша – на здравословните напитки. За покупката на мажоритарния дял компанията на Яни Драгов ще плати малко над 1 млн. лв., половината от които в брой, а другата - в акции на „Смарт Органик“. В следващите 4-6 години купувачът има опция да придобие и останалите 30%.
По-ранната сделка, тази за Аmіgоѕ Іntеrntеrnаtіоnаl Тrаdе ВV, пък щe пoмoгнe нa poдния игpaч дa зaтвъpди пpиcъcтвиeтo cи нa пaзapитe Hидepлaндия и Бeлгия, ĸъдeтo чyждaтa фиpмa имa paзвитa coбcтвeнa мpeжa зa диcтpибyция.
Последната „зелена“ придобивка
Придобиването на „Биопак“ пък идва в контекста на визията за устойчивост и „зелен“ бизнес на „Смарт Органик“.
Торбичките, чашите и опаковките, предлагани от „Биопак“, са направени от възобновяеми, ниско-емисионни, рециклирани или регенерирани материали, които могат да се компостират с хранителни отпадъци. От създаването си компанията е спестила над 55 тона въглеродни емисии и над 36 тона потенциално изхвърлени в природата отпадъци.
Приходите на доставчика на биоопаковки и чаши за 2021 г. са 327 хил. лв., а печалбата е в размер на 59 хил. лв., става ясно от информацията в платформата x3news.