Смартфон продажбите се свиха, но не заради липсата на търсене

Празничните намаления на новите модели тази година ще бъдат по-малко агресивни

Смартфон продажбите се свиха, но не заради липсата на търсене

Снимка: БТА

4271 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Световните продажби на смартфони са се свили с 6% през третото тримесечие, но това не се дължи на липсата на търсене, показват данните на изследователската компания Canalys. Причината е недостигът на чипове в световен мащаб, който производителите на умни телефони не могат да разрешат.

От страна на предлагането производителите на чипове повишават цените, за да намалят прекалено големите поръчки в опит да запълнят разликата между търсенето и предлагането“, заяви главният анализатор на Canalys Бен Стентън в изявление.

Въпреки спада в продажбите най-големите производители запазиха пазарните си дялове. Samsung продължава да държи стабилно около 23% от пазара, а междувременно Apple отбеляза увеличение на продажбите с 3 пр. пункта до 15% това тримесечие. Xiaomi се задържа на трето място с 14% без промяна.

Производителите трябва да бъдат загрижени от този ход на събитията, особено когато се отправяме към решаващия празничен сезон за пазаруване. Apple пусна новия iPhone 13 в края на септември, но проблемите с недостига на чипове могат да попречат на плановете му.

В резултат на това според Стентън е малко вероятно потребителите да видят съкращаване на разходите тази година, тъй като производствените разходи продължават да растат нагоре. Вместо това, той очаква, че може да видим повече групиране на телефони с други устройства като стимул за покупка.

Клиентите трябва да очакват намаленията на смартфоните тази година да бъдат по-малко агресивни. Но за да се избегне разочарованието на клиентите, марките смартфони, които са ограничени върху маржа, трябва да се стремят да обединят други устройства, като например преносими устройства и IoT продукти, за да създадат добри стимули за клиентите.

CNBC съобщи вчера, че недостигът на потребителски чипове може да продължи дори до две - три години, според президента на Hisense, чиято компания произвежда устройства като домакински уреди и потребителски стоки.

Подкрепи Economic.bg