Sony смята губещия си смартфон бизнес за незаменим
Смартфоните на марката имат под 1% пазарен дял в световен мащаб
~ 1 мин.
Sony смята, че бизнесът ѝ със смартфони е незаменим за портфолиото на марката. Това каза изпълнителният директор на компанията Кеничиро Йошида, цитиран от Reuters. Думите му идват на фона на призивите от страна на някои инвеститори, че японската фирма трябва да премахне губещия бизнес.
Бизнесът със смартфони отчита оперативна загуба от 97.1 млрд. йени (879.45 млн. долара) за фискалната година, приключила през март. Sony значително изостава от съперниците като Apple и Samsung.
Хардуерният бизнес на японския гигант се концентрира върху развлеченията още от самото самото си основаване, а не върху ежедневните необходимости като хладилници и перални машини, напомня Йошида.
„Ние гледаме на смартфоните като на хардуер за развлечение и компонент, необходим, за да направим хардуерния бранд устойчив”, каза той, обръщайки внимание, че по-младите поколения вече не гледат телевизия и първата им точка за достъп е през смартфона.
Смартфон бизнесът, първоначално функциониращ като съвместно предприятие с шведската Erixsson и поет изцяло от Sony през 2012 г., има глобален пазарен дял по-малко от 1%. Производителят доставя едва 6.5 телефона годишно, предимно в Япония и Европа, става ясно от отчета на гиганта.
Sony планира да направи бизнеса си печеливш през следващата фискална година и заради това преустанови производството си в пекинския си завод, като едновременно с това ускори продажбите в световен мащаб.
Компанията се опитва да разнообрази функциите на своите телефони, насочвайки клиентите към успения си бизнес за игри на PlayStation. Компанията извоюва и силни позиции в сегмента на фотокамерите, особено с новите хибридни апарати.