Spotify и Starbucks си партнират за ново музикално преживяване
Веригата за кафе се превръща в музикална станция на Spotify
Гигантската кафе верига Starbucks Corp. се съюзява със Spotify в партньорство, което ще даде възможност на любителите на музиката и кафето да получат бонус точки през Spotify, които да използват в Starbucks, предаде Reuters.
Като част от сделката, Spotify ще плаща на Starbucks за правото да издава "звезди" на своите абонати. От Starbucks са отказали да назоват размера на сумата, която ще плати Spotify.
Spotify ще използва звездите като стимул за привличане на нови абонати. Клиентите ще могат да свържат своите Spotify и Starbucks акаунти и да дават заявка за песни, които да бъдат включени в плейлистите и да звучат във веригите за кафе на Starbucks.
Целта е да се спечелят повече клиенти и да се създаде едно ново музикално преживяване за кафелюбителите, които ще могат да определят кои песни да звучат.
Главният изпълнителен директор на Spotify - Даниел Ек заяви, че клиентите ще имат достъп до плейлистите на кафенетата, докато са далеч от магазините, превръщайки Starbucks в своя собствена музикална станция.
Около 150000 баристи на компанията в САЩ ще получат абонамент за Spotify Premium, който ще им позволи да създадат музикални плейлисти за техните магазини.
Използвайки мобилното приложение на Starbucks, клиентите ще могат да посочат дали харесват или не определена песен. Баристите ще действат като диджеи и ще актуализират списъка в зависимост от предпочитанията на клиента.
Главният изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц заяви, че компанията ще търси подобни партньорства и с други водещи фирми.
Сделката е част от усилията на Шулц да използва интернет и други дигитални платформи, за да даде тласък на растежа на Starbucks. През януари Шулц назначи Кевин Джонсън, дългогодишен технологичен експерт, за втори в командването на компанията като президент и главен оперативен директор.
Starbucks "звездите" ще се използват не само като инструмент за лоялност на клиентите, но и като източник на приходи от други фирми, готови да платят за ползването им.
"Нашият дългосрочен план е да се създаде външна екосистема с едномислещи марки, които ще купуват Starbucks звезди от нас и ще ги използват като катализатор за собствения си бизнес," казва Шулц в интервю.
Starbucks вече има 10 милиона абоната, регистрирани за програмата лоялност на компанията. Тя се надява да спечели още клиенти с помощта на Spotify, който до момента разполага с база от около 60 милиона клиенти.