Регулации
472
Starbucks ще отвори 12 000 нови заведения за 5 години
5000 от тях ще бъдат в Китай
3806
~ 1 мин. четене
Популярната верига за кафе Starbucks планира да отвори още 12 000 заведения в световен мащаб през следващите 5 години. Това става ясно от стратегията за развитие на веригата, съобщава Bloomberg.
В свое изявление базираната в Сиатъл компания обяви, че 5000 заведения ще бъдат отворени в Китай. Така компанията ще достигне до 37 000 заведения, или 48% ръст от сегашното ниво.
Плановете на Starbucks показват, че компанията разчита до голяма степен на мобилните технологии, храната и премиум марката си Reserve, за да увеличава приходите си през следващите няколко години.
До голяма степен отговорността за поетата инициатива ще падне върху главния оперативен директор Кевин Джонсън, който през 2017 г. поема поста на главния изпълнителен директор и основател на веригата Хауърд Шулц.
"Това са най-ранните дни на растежа и развитието на компанията", заяви Шулц по време на презентация пред инвеститорите.
Акциите на Starbucks поскъпнаха с 0,3% до $57,60 след обявяването на новината. Плановете на компанията за следващите 5 години включват увеличаване на приходите с 10% на година, а печалбата на акция да се увеличи с между 15 и 17% на година.
Резултатите ще се постигнат с увеличаване на продажбите на храна. От следващата година компанията ще въведе пусне нови продукти, сред които и безглутенов сандвич. През последните четири години продажбите на сандвичи във веригата са се удвоили.
Starbucks добави и гласова система за поръчки, използвайки изкуствен интелект в мобилното си приложение. "Растежът е толкова по-голям, колкото по-големи са възможностите, технологиите, иновациите и ще видите, че той ще дойде с това, което правим", каза Шулц.