Стрийминг услугата Disney+ отново ще поскъпне
Компанията планира да ограничи споделянето на пароли, за да повиши приходите си
Компанията Walt Disney отново повишава цените за своята стрийминг услуга Disney+, след като нейният отчет за печалбите за третото тримесечие показа проблеми с приходите почти навсякъде, освен в международните увеселителни паркове.
Абонаментът за услугата за стрийминг без реклами ще струва 13.99 долара от 12 октомври, което е увеличение с 3 долара на месец. Това е вторият случай за по-малко от година, когато Disney повиши цената на своята стрийминг услуга; през декември компанията повиши цената на предложението си без реклами до 10.99 долара от 7.99 долара.
Disney притежава мажоритарен дял в Hulu, където цените също ще се повишат през октомври: предлагането му без реклами ще се оскъпи с 3 долара до 17.99 долара. Новият пакет без реклами на Disney+ и Hulu ще струва 19.99 долара.
Поддържаното от реклами абонаментно ниво обаче е оставено извън последния кръг от повишения на цените. То ще остане на ниво 7.99 долара на месец, според компанията.
По време на срещата за представяне на финансовите резултати на Disney за третото фискално тримесечие главният изпълнителен директор Боб Игер каза, че решенията за новото ценообразуване са взети с цел да се насочат повече абонати на Disney+ към опцията, поддържана от реклами на услугата.
Рекламният пазар на стрийминг се разраства. Това е по-здравословно от рекламния пазар за линейна телевизия“, каза Игер.
Увеличението на цената идва, след като Disney съобщи, че стрийминг бизнесът остава нерентабилен, въпреки че компанията е ограничила загубата на приходи през третото тримесечие.
Абонатите на стрийминг услугата в САЩ и Канада намаляват. Disney отчете 1% спад на местните абонати за второ поредно тримесечие. Международните абонати са нараснали с 2%.
Айгър намекна, че Disney+ търси начини да преодолее споделянето на пароли – стратегия, която наскоро помогна на Netflix да добави милиони нови абонати.
В календара за 2024 г. ще се заемем с този проблем“, каза Игер относно споделянето на пароли. „Със сигурност сме установили това като истински приоритет. Всъщност смятаме, че това има възможност да ни помогне да развием бизнеса си.“
Линейният бизнес на Disney
Като цяло Disney отчете малко по-ниски от очакваните приходи за третото си фискално тримесечие в сряда, като те са се свили в почти всяко подразделение, освен в тематичните паркове.
Компанията отчете тримесечни приходи от 22.3 милиарда долара в сравнение с очаквания за 22.5 милиарда долара, според оценки на Refinitiv.
Приходите от линейната телевизия продължават да спадат, намалявайки със 7% в сравнение със същото тримесечие на миналата година.
Айгър се обърна към бъдещето на линейните активи на Disney, които включват ABC, Disney Channel, FX и National Geographic, след като коментарите му за бизнеса миналия месец в интервю за CNBC подхраниха спекулациите, че някои от тях може да бъдат обявени за продажба.
Въпреки че линейната услуга остава много печеливша за Disney, тенденциите, подхранвани от рязането на кабели, са безпогрешни“, каза Игер. „Както казах и преди, ние мислим експанзивно и обмисляме различни стратегически опции.“
Акциите на Disney първоначално паднаха в следборсовата търговия, но обърнаха курса си, за да поскъпнат с 3%.
Почти всичко се свива
Парковете на Disney се открояват, въпреки че компанията се бори с намаляващата посещаемост в Disney World Resort в централна Флорида.
Приходите от паркове, изживявания и продукти на Disney за тримесечието са се увеличили с 13% до 8.3 милиарда долара, което според компанията отразява растежа в нейните международни паркове, като Shanghai Disney Resort и Hong Kong Disneyland Resort.
Увеличението в Shanghai Disney Resort се дължи на това, че паркът е отворен за цялото текущо тримесечие в сравнение с 3 дни през тримесечието на предходната година в резултат на затваряне, свързано с COVID-19“, се казва в изявление на компанията.
Disney обаче призна, че растежът на подразделението е частично компенсиран от по-ниските приходи в базираните в САЩ местни паркове.
За стачките в Холивуд
Айгър коментира и продължаващите стачки на писатели и актьори в Холивуд, като нарече действията на стачкуващите „откровено много разрушителни“ в интервю миналия месец.
„Нищо не е по-важно за тази компания от отношенията ѝ с творческата общност, а това включва актьори, писатели, аниматори, режисьори и продуценти“, каза той. „Изпитвам дълбоко уважение и признателност към всички онези, които са жизненоважни за необикновения творчески двигател, който движи тази компания и нашата индустрия. И моята гореща надежда е, че бързо ще намерим решения на проблемите, които ни разделиха през последните няколко месеца. И аз лично съм ангажиран да работя за постигането на този резултат.“