Събитийният туризъм ще се рекламира в НДК с „българско меню“

То е най-голямото извън пределите на страната, открито тази година

Събитийният туризъм ще се рекламира в НДК с „българско меню“

Снимка: Министерство на туризма

Туристически информационен център, който ще бъде разположен в Националния дворец на културата (НДК) и ще популяризира нишовия туризъм в България, включително конгресния и събитийния, ще отвори врати в средата на месец септември. Това се договориха министърът на туризма Марияна Николова с Българското конгресно бюро, в което членуват 39 компании, занимаващи се с конгресен и събитиен туризъм.

„Трябва да мисли много гъвкаво. Правя всичко възможно, за да спомогнем възстановяването на бранша“, коментира Николова и добави, че ще бъде разработено българско традиционно меню, което също ще може да се предлага по време на провеждането на всички организирани мероприятия в НДК.

Представителите на конгресното бюро изказаха своите притеснения за бъдещето на техния бизнес пред министъра, тъй като събитийният туризъм е най-тежко засегнат, след като почти 100% от събитията са отложени за неизвестен период във времето и не е ясно кога ще започне възстановяването.

Относно най-големия конгресен център в България – Националния дворец на културата, присъстващите заявиха, че са отложени 350 събития само за рамките на 4 месеца, като мероприятията са планирани за догодина, без да има обаче ясна времева рамка.

Според присъстващите на срещата чуждестранните инвестиции идват след посещение на конгрес или голямо международно събитие и тази връзка трябва да се засили, защото това би спомогнало не само за стимулиране на събитийния туризъм, но и за привличането на чуждестранен капитал у нас.

Коментари: 0