Регулации
584
Големите търговски вериги са инвестирали 16.5 млн. лв. в екология
Шестте големи компании са дарили и над 1 млн. лв. за реализация на повече от 50 обществено значими проекта
524
~ 1 мин. четене
През последната година шест от най-големите търговски вериги в България - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET, са инвестирали 16.5 млн. лв. в екологична устойчивост и са дарили над 1 млн. лв. в подкрепа на над 50 социални инициативи. Това показват данните на Сдружението за модерна търговия (СМТ), в което членуват тези компании. Данните обхващат периода между 1 юли 2018 г. и 30 юни 2019 г.
Посочените ритейл компании са с общ пазарен дял от над 30% в сектора на търговията с бързооборотни стоки. През изминалите 12 месеца те са инвестирали посочените средства в намаляване на екологичното въздействие и въглеродния отпечатък от дейността си, стимулиране на устойчиво потребление и подкрепа на инициативи за намаляване на замърсяването на планетата.
Това е постигнато чрез намаляване на потреблението на електроенергия с използване на последно поколение осветителни, хладилни и климатични системи; замяна на служебните автомобили с по-чисти, хибридни коли, инсталиране на фотоволтаични панели с цел използване на „зелена“ енергия; замяна на пластмасови изделия за еднократна употреба с биоразградими продукти; инсталиране на станции за безплатно зареждане на електромобили и инициативи за събиране на пластмасови капачки за рециклиране.
Това е постигнато чрез намаляване на потреблението на електроенергия с използване на последно поколение осветителни, хладилни и климатични системи; замяна на служебните автомобили с по-чисти, хибридни коли, инсталиране на фотоволтаични панели с цел използване на „зелена“ енергия; замяна на пластмасови изделия за еднократна употреба с биоразградими продукти; инсталиране на станции за безплатно зареждане на електромобили и инициативи за събиране на пластмасови капачки за рециклиране.
Шестте големи компании са дарили и над 1млн. лв. за реализация на повече от 50 обществено значими проекта. Сред тях са „Ти и Lidl за по-добър живот“, инициативите под мотото „За по-добър свят заедно“ на dm, подкрепа за успелите деца на България от страна на Kaufland, помощ за фондация „Искам бебе“ от Billa, подпомагане на локални инициативи от T MARKET и Mr. Bricolage.