Туристическият сектор трябва да увеличи рекламата си в социалните мрежи

България развива възможностите си в сектора и през четирите сезона

Соня Георгиева, Директор на дирекция „Туризъм“ - Община Варна:

Туристическият сектор трябва да увеличи рекламата си в социалните мрежи
Автор: Вероника Тонева
Соня Георгиева е Директор на дирекция „Туризъм“ към Община Варна. С нея се срещнахме на туристическото изложение „Ваканция/СПА“ в Интер Експо Център и тя се съгласи да ни разкаже малко повече за туристическите възможности на морската ни столица и усилията, които се полагат за развитие на сектора. 

-Кои са най-добрите ни СПА дестинации?

-„Св. св. Константин и Елена“ е първият ни курорт. Той тази година навършва 110 години от основаването си. Първите туристи, които са дошли във Варна са отсядали точно в този район и това е една чудесна СПА дестинация във Варненския регион. През миналата година се откри един страхотен комплекс Aqua House, който работи изцяло с минерална вода и предоставя много добри услуги за почивка, терапия, спа процедури, wellness и т.н. 

-От кои страни най-често ни посещават? 

-Определено във Варна идват повече чуждестранни туристи. Най-голямата група са от Германия, а на второ място са руските туристи. През цялата година имаме наплив от румънски туристи във Варна, а напоследък изключително голям интерес проявяват полските туристи. Разбира се, много други националности посещават града и курортите, но това са най-основните и големи групи, които ни посещават.

-Какви са проблемите пред туристическия сектор?

-Проблеми винаги има и то не само в България, но се опитваме да ги решаваме на местно ниво и търсим подкрепа не само от Община „Варна“, но и съвместно с представителите на бранша с представителите на държавната власт, тъй като ние трябва да работим обединени, за да прогресира сектора.

-Коя е вашата любима СПА дестинация?

-Освен „Св. Св. Константин и Елена“, който ми е много близо, други чудесни дестинации са Велинград и Поморие.

-Успяваме ли да се рекламираме достатъчно добре?

-Община Варна полага изключително много усилия и не малко финансов, за да можем ние да участваме на различни изложения, работни срещи, конференции. Поръчваме рекламни материали на различни езици, имаме много добър туристически сайт, който поддържаме на 6 езика и правим каквото можем в областта на дигиталните и социалните мрежи, навсякъде се опитваме да рекламираме дестинацията. Има още какво да се желае на национални ниво, защото туристическият пазар се развива изключително бързо и трябва да бъдеш адаптивен, за да можеш бързо да реагираш на новостите в сферата. Мисля, че трябва да увеличим присъствието на маркетинга специално в социалните мрежи 

-Достатъчно конкурентноспособни ли сме на чуждестранните дестинации?

-Варна има всички възможности да бъде една от топ дестинациите. В момента тя е много търсена и предизвиква интерес от гледна точка на това, че предлагаме един много добър туристически продукт на една привлекателна цена, в никакъв случай не бих казала ниска – като не е без значение, че тя се предлага в една сравнително спокойна дестинация. Туризмът се развива и ще се развива следващите години там, където има спокойствие и безопасност.

-Какво можем да предложим на туристите, за да ги привлечем да се върнат отново у нас?

-Мотото на Варна е не случайно „Дестинация за четири сезона – магнетична и достъпна“, защото освен културните събития, които вървят в града има и много спортни събития. Не само морето, което е най-големият плюс и всъщност основното, заради което идват туристите, но и един богат културен календар, който дава възможност за разнообразие в почивката. Нека не забравяме и културно-историческия туризъм не само във Варна, но и в цяла България, който дава възможност на хората, които ни посещават да добият представа за нашата история, за древната ни история. Не са без значение и минералните извори, които са на територията на цялата страна и могат да бъдат използвани целогодишно. Смятам, че това трябва да са направленията, в които и занапред да се развиваме – културно-исторически, морски туризъм, планински и СПА – това са нещата на бъдещето и те могат чудесно да се съчетават един с друг.

Коментари: 0