Twitter ще работи с AP и Reuters срещу фалшивите новини
Подобно партньорство се осъществява за първи път

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Twitter Inc ще си партнира с Associated Press (АР) и Reuters за по-бързо и достоверно предоставяне на информация на страниците на социалната мрежа като част от усилията за борба с разпространяването на фалшиви новини, обявиха от компанията.
Подобно на други компании в сферата на социалните медии, базираната в Сан Франциско фирма е подложена на натиск от различни регулатори да премахва от платформата си подвеждащи публикации. По-рано тази година Twitter стартира програма, наречена Birdwatch, молейки своите потребители да помогнат за идентифицирането и проверката на подвеждащи постове.
Twitter заяви, че ще си сътрудничи с новинарските сайтове, за да може да добави „точен контекст“ на тутовете, които се публикуват. От социалната мрежа поясняват, че при създаването на публикация се появява етикет, който синхронизира или проверява туита и дали в него се съдържа невярна информация. Синхронизиране може да се извърши и с функцията „Moment”.
Говорител от Twitter обяви, че за първи път се осъществява подобно партньорство, което да се бори с фалшивите новини.
„Доверието, точността и безпристрастността са в основата на това, което Reuters прави всеки ден. Tези ценности стимулират нашия ангажимент за спиране на разпространението на дезинформация“, казва Хейзъл Бейкър, глобален ръководител на събирането на новини на Reuters.
Том Янушевски, вицепрезидент по глобално развитие на бизнеса в AP, заяви, че от агенцията са развълнувани от съвместния проект.
„Всички сме много развълнувани от това да използваме мащаба и скоростта на AP, за да спрем фалшивите новини и да осигурим лесен достъп до истинските“, казва Янушевски.