Uber вижда път към печалба въпреки загубата от $1.1 млрд.
Приходите и пътуванията растат, но загубите също
~ 2 мин.
Бизнесът на Uber продължава да се разраства, но с него и загубите, пише BBC. Компанията отчете отрицателен финансов резултат от 1.1 млрд. долара през последните три месеца на 2019 г. и това се случва на фона на 37% ръст на приходите, достигнали 4 млрд. долара, и 28% ръст на пътуванията през платформата.
Разходите за разширяването на бизнеса за доставки на храни Uber Eats удари резултатите на фирмата. Изпълнителният директор Дара Хосровшахи обаче заяви, че е удовлетворен от напредъка и постигането на рентабилност. Приспособила се към някои неща като данъците, основната част от бизнеса – превозите, е на печалба през последното тримесечие на миналата година.
„Добре позициониран за победа“
„Признаваме, че ерата на разрастване на всяка цена е приключила“, коментира Хосровшахи. Според него инвеститорите днес искат не просто растеж, а и той да бъде печеливш. „Ние сме в добра позиция да започнем да печелим“, отбелязва изпълнителният директор.
Хосровшахи заяви, че компанията очаква инвестициите в Uber Eats да намалеят след март, тъй като фирмата се фокусира върху пазари, където би могла да е играч номер едно или две.
Миналия месец Uber продаде своя хранителен бизнес на загуба в Индия на конкурента Zomato, като това стана в замяна на дял в стартъпа.
Обещанието на Uber да постигне целите си за печалба през 2020 г. поведе акциите на компанията с 4% нагоре в рамките на редовната търговия в четвъртък. Инвеститорите се обнадеждиха от издърпването на крайния срок по-рано от очакваното.
Uber дебютира на Нюйоркската фондова борса миналата година, но дълго време тя беше в немилост заради опасенията на инвеститорите от загубите ѝ и регулаторните спънки по света. Лондон отне лиценза на превозната услуга през ноември заради страхове относно безопасността ѝ.
Увереността след солидното тримесечие може да помогне за изграждането на доверие в компанията, смята Дан Айвс, анализатор на Wedbush Securities. „Рим не е построен за един ден, нито историята на растежа на Uber“, коментира той.
Въпреки това фирмата ще трябва да направи повече, за да преобърне бизнеса си, смята Алиса Алтман, занимаваща се транспортните теми в Publicis Sapient.
Uber загуби общо над 8 млрд. долара миналата година, дори когато броят на пътуванията, извършени чрез нейната платформа, се покачи с 32% до близо 7 милиона, а приходите нараснаха с 26% до 14.1 млрд. долара от 2018 г.
Uber заяви, че на платформата през последните три месеца на 2019 г. са били активни повече от 111 млн. клиенти, което е 22% спрямо същия период на 2018 г.
Разходите за разширяването на бизнеса за доставки на храни Uber Eats удари резултатите на фирмата. Изпълнителният директор Дара Хосровшахи обаче заяви, че е удовлетворен от напредъка и постигането на рентабилност. Приспособила се към някои неща като данъците, основната част от бизнеса – превозите, е на печалба през последното тримесечие на миналата година.
„Добре позициониран за победа“
„Признаваме, че ерата на разрастване на всяка цена е приключила“, коментира Хосровшахи. Според него инвеститорите днес искат не просто растеж, а и той да бъде печеливш. „Ние сме в добра позиция да започнем да печелим“, отбелязва изпълнителният директор.
Хосровшахи заяви, че компанията очаква инвестициите в Uber Eats да намалеят след март, тъй като фирмата се фокусира върху пазари, където би могла да е играч номер едно или две.
Миналия месец Uber продаде своя хранителен бизнес на загуба в Индия на конкурента Zomato, като това стана в замяна на дял в стартъпа.
Обещанието на Uber да постигне целите си за печалба през 2020 г. поведе акциите на компанията с 4% нагоре в рамките на редовната търговия в четвъртък. Инвеститорите се обнадеждиха от издърпването на крайния срок по-рано от очакваното.
Uber дебютира на Нюйоркската фондова борса миналата година, но дълго време тя беше в немилост заради опасенията на инвеститорите от загубите ѝ и регулаторните спънки по света. Лондон отне лиценза на превозната услуга през ноември заради страхове относно безопасността ѝ.
Увереността след солидното тримесечие може да помогне за изграждането на доверие в компанията, смята Дан Айвс, анализатор на Wedbush Securities. „Рим не е построен за един ден, нито историята на растежа на Uber“, коментира той.
Въпреки това фирмата ще трябва да направи повече, за да преобърне бизнеса си, смята Алиса Алтман, занимаваща се транспортните теми в Publicis Sapient.
Uber загуби общо над 8 млрд. долара миналата година, дори когато броят на пътуванията, извършени чрез нейната платформа, се покачи с 32% до близо 7 милиона, а приходите нараснаха с 26% до 14.1 млрд. долара от 2018 г.
Uber заяви, че на платформата през последните три месеца на 2019 г. са били активни повече от 111 млн. клиенти, което е 22% спрямо същия период на 2018 г.