Учени създадоха нов рекламен блокер

Perceptual Ad Blocker идентифицира досадните реклами

Учени създадоха нов рекламен блокер
1348 ~ 2 мин. четене

Учени изобретиха нов метод за разпознаване на реклами в уеб пространството, който ще помогне на потребителите да се отърват от досадното рекламно съдържание и да подобрят онлайн сърфирането си.

В интернет е пълно както с полезна информация, така и с всевъзможни начини за загуба на време било то в социалните медии или в гледане на любопитни видеоклипове. Насред всичко това са рекламите на компаниите, които стават все по-изобретателни  в това да завоалират посланията си и да ги интегрират незабележимо в съдържанието на уеб сайтовете. В тази връзка се наблюдава и увеличаване не популярността на софтуерите за блокиране на реклами.

Компютърният учен Арвин Нараянан заедно със свои колеги от университетите в Принстън и Станфорд разработиха нов блокер за реклами, който разпознава въпросното търговско съдържание така, както би могъл да го направи човек. Изследователският екип е кръстил продукта си Perceptual Ad Blocker.

Мотивацията на Нараянан и неговия екип е дошла от промените във Facebook, които направиха така, че рекламите да изглеждат като друг вид съобщения, което пък, от своя страна, се смята за заблуждаваща информация.

Типичните рекламни блокери сканират изходния код на дадена страница, търсейки признаци на реклами. Това е ефективно в повечето случаи, но технологията не е перфектна и може да бъде заобиколена.

„Разработихме и прототипихме няколко техники за блокиране на реклами, които работят по коренно различен начин от текущите софтуери“, коментира Нараянан, цитиран от TheNextWeb. Вместо да чете HTML маркери или тагове, инструментът Perceptual Ad Blocker разглежда самото съдържание на страницата.

Програмата вече е била тествана в над 50 от най-популярните сайтове и по думите на изследователите тя успяла да открие рекламно съдържание навсякъде, дори там, където останалите блокиращи софтуери са се проваляли.

Perceptual Ad Blocker би трябвало да се разглежда не толкова като блокер, колкото като идентификатор на реклами. Това, което прави той, е да аларамира потребителите, че това, което четат, е реклама. Ако сте активирали програмата и случайно попаднете на подобно съдържание, това, което прави Perceptural Ad Blocker, е да покрие текста със съобщението „Това е реклама“. Приложението може да се активира с разширение в браузъра Chrome.  

Подкрепи Economic.bg