Уличното паркиране да не е частен бизнес

Ще има протести срещу измененията в Закона за движението по пътищата

Уличното паркиране да не е частен бизнес
248 ~ 2 мин. четене

Гражданите не желаят уличното паркиране да се ползва за печалбарство и да се превръща в частен бизнес. Това показват моментните резултати от независима анкета, провеждана в сайта на Софийски обществен съвет във връзка с готвените промени в Закона за движението по пътищата.

Промените в закона целят да превърнат в търговски досегашния административен режим за контрол върху организацията на движението в градовете.

Около 89,8% от гражданите не са съгласни уличното паркиране да бъде превърнато в частен бизнес. Само 8,7% смятат, че за паркирането върху улици и булеварди трябва да се определят пазарни цени.

“Резултатите са красноречиви – хората желаят местното самоуправление пряко да се занимава с организацията на движението по улиците, както и в момента го изисква законът, а не да печелят търговски дружества от проблемите с паркирането,” коментират от Софийски обществен съвет.

„Големия процент от гласувалите против показва, че създадената в София порочна практика с възлагането на контрола върху паркирането на търговско дружество, която всъщност промяната в ЗДвП цели да легализира, не ги удовлетворява. Това е така, защото фирмата не е Столична община и не е длъжна да осигурява прозрачност на приходите от платеното паркиране или да ги харчи по нормативно установеното предназначение. Доказано е – така не се решават проблемите, а само се изместват. И хората са абсолютно прави – за 15 години събиране на пари от търговското дружество от зоните за платено паркиране няма построен нито един паркинг,” допълниха от съвета.

Началото на април мина и поправка за въвеждане на глоба от 200 лв. за паркиране на необозначените места в градинки, паркове, детски площадки и тротоари. Подготвят се протести срещу измененията.
Подкрепи Economic.bg