Великобритания нареди на Meta да се откаже от „сделка за емоциите ни“
Придобиването на компанията за GIF анимации Giphy се оказа твърде опасна в очите на регулатора

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Британският регулатор по конкуренцията разпореди на собственика на Facebook – Meta Platforms – да продаде платформата за анимирани изображения Giphy. Ключовата „сделка за емоциите ни“ бе обявена през май 2020 г., през март 2021 г. британският антитръстов орган видя опасност в нея, а по-рано това лято трибунал потвърди тревогите му.
Meta каза, че ще се съобрази със заповедта на Органа по конкуренцията и пазарите (СМА) и ще разтрогне сделката за 400 млн. долара.
Разочаровани сме от решението на CMA, но го приемаме като последна инстанция по въпроса“, каза говорител на Meta в изявление. „Ще работим в тясно сътрудничество със CMA за продажбата на Giphy.“
Британският регулатор започна да проучва сделката, след като видя риск придобиването да доведе до намаляване на иновациите на рекламния пазар. През ноември СМА блокира контракта с мотива, че има шанс Meta да откаже или ограничи достъпа на конкурентите до GIF анимациите на Giphy.
Освен това се притесняваше от загубата на потенциален конкурент в дисплейната реклама, въпреки че Giphy не присъстваше в сектора във Великобритания.
Meta обжалва решението, но трибуналът потвърди пет от шестте основания през юни.
CMA заяви, че е разгледал постъпилата нова информация от Meta и Giphy и допълнителни доказателства след обжалването, но не е променил мнението си.
Тази сделка значително ще намали конкуренцията на два пазара“, каза Стюарт Макинтош, председател на независима анкетна група.
„Това вече доведе до премахването на потенциален съперник на пазара на дисплейни реклами в Обединеното кралство, като същевременно даде възможност на Meta да увеличи допълнително своята значителна пазарна мощ в социалните медии.“
Единственият начин това да се реши е чрез продажбата на Giphy“, добави той.