Лондон може да спъне GIF-амбициите на Facebook

Гигантът в социалните мрежи обяви сделката за 400 млн. долара през миналата година

Лондон може да спъне GIF-амбициите на Facebook

Снимка: Giphy.com

Автор: Economic.bg

Британският антитръстов регулатор CMA видя опасност за конкуренцията в сделката за придобиването на GIF платформата Giphy от гиганта Facebook. Притесненията са свързани с рекламите и предлагането на кратки видеоклипове, уточнява CNBC, цитирайки част от изводите след приключването на първата фаза на проучването на органа.

Разследването стартира на 28 януари, a сделката за 400 млн. долара бе обявена през май 2020 г. Проучването на CMA сочи, че преди анонсирането ѝ Giphy се е конкурирала с Facebook извън Великобритания в сферата на дигиталната реклама чрез платени партньорства с марки като Pepsi и Dunkin’. От това следва, че придобиването може да доведе до загуба на потенциална конкуренция на пазара.

Сега регулаторът планира да придвижи разследването си по казуса към втора фаза – освен ако компаниите не предоставят „правно обвързващи предложения“, които да успокоят опасенията. Това трябва да се случи през следващите пет работни дни.

Говорител на Facebook заяви пред CNBC, че компанията ще продължи да си сътрудничи със CMA.

Facebook и Giphy са със седалище в САЩ, но CMA може да разследва сливания, когато придобиваният бизнес има годишен оборот от най-малко 70 млн. британски лири (88 млн. долара) или когато комбинираните фирми имат поне 25% дял от всеки „разумен“ пазар.

Регулаторът заяви, че е намерил доказателства, че Giphy е планирала да разшири партньорствата си за дигитална реклама в други страни, включително Великобритания. Той заяви, че това е особено тревожно, тъй като Facebook вече има дял от над 50% от пазара на дисплейни реклами, оценяван на 5.5 млрд. британски лири.

Компаниите в областта на социалните медии, които се конкурират с Facebook, също могат да се окажат губещи, ако Giphy спре да им предоставя GIF файлове, изтъкват от CMA.

GIF-овете през последните години се превърнаха в популярен инструмент за изразяване на настроения в онлайн комуникация. Затова и при обявяването на сделката миналата година критици възкликнаха, че Facebook плаща 400 млн. долара, за да купи и емоциите на потребителите.

Говорител на Facebook заяви: „Това сливане е добро за конкуренцията и в интерес на всички в Обединеното кралство, които използват GIPHY и нашите услуги – от разработчици през доставчици до създатели на съдържание.“

Коментари: 0