С $400 млн. Facebook си купи емоциите ни
Гигантът придоби компанията за GIF анимации Giphy

© ECONOMIC.BG / БТА
Facebook обяви придобиването на GIF платформата Giphy за 400 млн. долара, добавяйки още едно бижу в короната на една от най-големите империи в Силициевата долина, пише Digital Trends, описвайки значението на сделката с думите, че гигантът не просто купува една компания, а заедно с нея и емоциите ни.
Влиянието на Facebook открай време се сравнява с това на цели правителства. Виртуалната територия на социалната мрежа не е обвързана с ничия земя, но тя е онова, може би много по-ценно, пространство между умовете и ушите ни, пропито с богатството на личните данни, в което сега влиза и Giphy.
Гигантът на практика се сдобива с инструмента, предлагащ на хората една от любимите им форми на емоционална изява в интернет.
Facebook е технологична компания, чийто бизнес е пряко свързан с хората. Нейният истински продукт са тъкмо те и затова всеки начин за достигането до умовете и мислите ни е толкова важен. И е още един шанс за генериране на данни.
За всеки вече трябва да е ясно, че с обикновените си действия, като актуализация на състоянието във Facebook или харесването на някоя снимка или статия, човек трупа данни на устройството си. Целта на днешните компании е да ви познават добре, за да могат да ви рекламират „правилните“ продукти и услуги. Facebook е намерила комплексен начин да разучава хората, предлагайки им различни платформи за себеизразяване.
Защо Giphy е от значение
GIF-овете са един от популярните начини за изразяване в интернет в наши дни и всяко популярно социално приложение предлага някаква форма на GIF интеграция, която използва гигантската база данни на Giphy.
Ако една картина струва колкото хиляда думи, то гифчетата със своите десетки кадри в секунда би трябвало да са още по-ценни. Използването на GIF анимация позволява да кажете толкова много, без да се налага всъщност да кажете нищо. GIF-четата съдържат цяло богатство от емоции, без да е нужно използване на думи за изразяването им.
Сега, когато Facebook поема пряк контрол над Giphy, може само да се очаква, че ще събере още повече информация за потребителите. Изборът ви на GIF може да не изглежда значителен, но корпорациите могат да научат много за вас.
Помислете само – ако често използвате клипчета от Game of Thrones или „Приятели“, това всъщност подчертава вашия вкус. Ако пък след тежък ден публикувате емоциално гифче, това ще даде знак на алгоритъма какви реклами да ви предложи, според зависи от демонстрираното настроение.
Контролирайки платформата за споделяне на GIF, Facebook получава ценен поглед върху вашите първични емоции. Това е още една стъпка към по-доброто ви опознаване… до момента, когато компаниите ще знаят повече за вас от самите вас.