Велоалеите да станат задължителни

Предложението се отнася за главните улици и за пътните артерии в кварталите

Велоалеите да станат задължителни

Снимка: БГНЕС

164 ~ 2 мин. четене

Строителството на велоалеи и тротоари при ремонт на основни пътни артерии в населените зместа да стане задължително за общините в България. Това предвиждат промени в Закона за устройство на територията, предложени от 7 депутати от Реформаторския блок, предаде БГНЕС.

При изпълнение на ремонтните дейности да бъдат изградени и тротоари гласи друга част от предложението, които вече са представени в деловодството на Народното събрание. Това да се отнася и за всички започнали процедури за ремонт на улици, за които все още не е издадено разрешение за строеж.

Ако предложението влезе в сила, то ще се отнася преди всичко за главните улици на големите градове, както и за основните пътни артерии в кварталите и в по-малките населени места.

Успокояващо за местната власт е, че няма да бъдат задължени да строят велоалеи и тротоари по всички улици, които ремонтират, а само по тези, за които това е предвидено в съответния устройствен правилник на територията.

От мотивите към предложението на вносителите може да се направи и извод, че местните администрации не проявяват достатъчна инициативност. Независимо от включване изграждането на велоалеи и тротоари в устройствените правилници на съответната територия, при много от ремонтните дейности, до реализиране на проектите така и не се стига. Липсват и конкретни срокове, в които общините се ангажират да изпълнят поетия ангажимент да изградят трасетата за велосипедисти и тротоарите.

Според вносителите с предложенията им общините ще бъдат стимулирани "да извършват комплексни ремонти и рехабилитация на уличната мрежа, а не да се действа "на парче". Което пък, от своя страна, ще окаже положителен дългосрочен финансов ефект, тъй като няма да се налага последващ ремонт или инвестиционни дейности, само за изграждането на заложените в устройствените планове велоалеи и/или друга инфраструктура за велосипедно движение и нови разходи за това".

Подкрепи Economic.bg