Всеки ден забавяне струва €90 хил. на строителя на газовата връзка с Гърция
След множество отстъпки и удължаване на сроковете проектната компания вече начислява неустойки
От 1 януари на гръцката компания J&P AVAX S.A. се начисляват неустойки в размер на 90 хил. евро дневно заради неспазения срок за построяването на газовата връзка с Гърция. Това каза в интервю за БТА Теодора Георгиева, изпълнителен директор на проектната компания „Ай Си Джи Би“ АД (ICGB). Интерконекторът трябваше да е готов до 31 декември, но строителят поиска поредно удължаване на срока с анекс към договора, както се случваше нееднократно при управлението на ГЕРБ.
Сега Георгиева, която е начело на проектната компания от 2015 г., казва, че най-после оправданията на строителя не са били приети и му е начислена заложената в договора неустойка. Тя все пак казва, че голяма част от дейностите по договора за строителство, доставка и проектиране са изпълнени и обещава поредният краен срок в рамките на нейното управление на проекта – 1 юли 2022 г. – този път да бъде спазен.
„Наясно сме с огромното значение на този проект не само от пазарна гледна точка, но и като елемент на националната сигурност, така че правим всичко възможно да оптимизираме и дейностите на терен, и административните и регулаторни процедури, които трябва да се случат, за да няма изместване на срока за търговска експлоатация въпреки забавянето на фирмата строител“, каза директорът на „Ай Си Джи Би“.
От интервюто на Георгиева става ясно, че са завършени хидротестовете на гръцка територия, тества се инфраструктурата и по трасето на българска територия.
Всички тръби са положени в траншеята и в рамките на февруари цялото трасе следва да е зарито, сред което цялата тази площ ще бъде рекултивирана, за да намалим максимално екологичното влияние от строителните дейности“, каза директорът на проектната компания.
Освен линейната част, AVAX има ангажимент и за изграждането на няколко наземни съоръжения – две газоизмервателни станции при Стара Загора и Комотини и един диспечерски център край Хасково. „Работата по тяхното изпълнение напредва, имаме положително развитие и при крановите възли, където досега имаше сериозно забавяне. На всяко ниво се полагат усилия срокът за влизане в търговска експлоатация да бъде спазен“, разказва Теодора Георгиева.