Wizz Air ще се жалва пред ЕК заради дискриминация при летищните такси
Новата схема ще доведе загуби от 8 до 10 млн. евро, твърдят от компанията

Нискотарифният авиопревозвач Wizz Air ще се обърне към
Европейската комисия, след като българската Гражданска въздухоплавателна
администрация (ГВА) не
е взела предвид жалбата й срещу изравняването на таксите на Терминал 1 и
Терминал 2 на Летище София. Това става ясно от съобщение изпратено до медиите.
От превозвачът съобщават, че са разочаровани от решението на администрацията, "която подкрепя дискриминационната схема за прилагане на летищните такси на Летище София".
Авиокомпанията твърди, че новата схема е нарушение както по отношение на процедурата, така и на закона, което води до нарушаване на конкурентната среда на летище София, и до създаване на незаконно конкурентно предимство и потенциална държавна помощ в полза на всички превозвачи, използващи Терминал 2.
Становището им е, че са представили „неоспорими аргументи, както и количествени икономически анализи, които подчертават нейната позиция, и ще оспори решението както пред националните съдилища, така и пред институциите, отговарящи за конкуренцията и държавните помощи в Европейския съюз", се казва още в съобщението.
Компанията подаде жалба до ГВА, към която представи и анализ на загубите за столичното летище от новата схема за начисляване на летищни такси. Още тогава от Wizz Air обявиха, че са готови да подадат жалба до Еврокомисията, защото новата схема ще доведе до 8 до 10 млн. евро. "Пари, които то не може да си позволи да загуби", коментираха тогава от компанията.
Освен че летището ще претърпи финансови загуби, компанията смята, че самата процедура е била опорочена и се създава незаконно конкурентно предимство в услуга на всички превозвачи, които оперират на Терминал 2.