YouTube също пуска своя версия на TikTok
По-рано това направи Facebook
YouTube обяви нова функция за кратки видеа, наречена Shorts – по образ и подобие на популярното и предизвикващо напоследък остри политико-икономически полемики китайско приложение TikTok.
Бета версия на Shorts ще стартира през идните дни първо в Индия, а през следващите месеци и в други държави, като наред с това ще се обогатява и функционалността на инструмента. Той е предназначен за потребителите, които да „снимат кратки, завладяващи видеоклипове, без да използват друго освен своите мобилни телефони“, се посочва в изявлението на YouTube.
Силно наподобяващата TikTok функция неслучайно стъпва първо в Индия. През юни страната забрани оригиналното приложение, заедно с няколко други китайски апликации, заявявайки, че са „заплаха за суверенитета и целостта“ ѝ. Сега индийските „тиктокъри“ вероятно с радост ще се възползват от алтернативните платформи.
А те вече се множат. Миналия месец Instagram, собственост на Facebook, пусна опцията Reels, която критиците определиха като „клонинг“ на TikTok.
Новините за подобни на TikTok платформи идват на фона на надигналите се опасения в САЩ, че китайското приложение е опасно за националната сигурност на страната, вследствие на които компанията майка ByteDance се оказа притисната или да продаде американските си операции, или да преустанови дейността на платформата си там.
За купувачи на TikTok отвъд Океана бяха спрегнати няколко технологични компании, но като първо и най-ярко изпъкна името на Microsoft. Преди броени часове обаче стана ясно, че не корпорацията от Редмънд ще грабне апетитния бизнес на китайската компания, а един от по-неочакваните претенденти – Oracle.