Zara е перлата в короната на Амансио Ортега, но кои други брандове притежава той
Те са много, известни и представени в 7422 обекта по света

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
Zara е една от най-известните и най-успешните модни марки в света.
След като основателят на веригата Амансио Ортега открива първия магазин Zara в северната част на Испания през 1975 г., тя се превръща в огромна империя с над 2 000 обекта с присъствие в 96 страни по света.
През това време Ортега развива бизнеса си, като придобива и пуска на пазара други модни марки, които сега попадат под чадъра на конгломерата му Inditex. Той се смята за най-големият търговец на дребно на планетата, като през 2017 г. продажбите му са над 30 млрд. долара.
Тези марки се продават в стотици страни по света и общо имат 7 422 обекта. Доста от тях са представени и познати и в България
Вижте по-долу кои са те:
Bershka
Bershka е втората по големина верига по брой магазини в рамките на Inditex. Брандът има над 1000 магазина на 70 пазара, а продажбите му представляват 9% от общите приходи за цялата група.
Тази нискобюджетна марка е насочена към по-млади купувачи и от двата пола.
През октомври 2017 г. марката откри първия си магазин в САЩ в квартала Сохо в Ню Йорк.
Massimo Dutti
Massimo Dutti първоначално е бил мъжки моден бранд, който е придобит от Inditex през 1991 година. Няколко години по-късно започва да предлага и дамски облекла, а от 2003 г. - и детски.
Това е марката от висок клас на Inditex и е насочена към по-възрастните клиенти. Цените са по-високи от тези в Zara, а фокусът е към по-класически стил.
В момента има 764 магазина по целия свят.
Oysho
Основана през 2001 г., Oysho е специализирана в женски облекла, включително бельо, нощно облекло, бански костюми и спортно облекло.
Има 667 магазина на 65 пазара по целия свят.
Pull & Bear
Тази насочена към тийнейджърите марка марка има много сходства с Bershka и при двете има много припокриване на основните клиенти и стила.
Брандът има 969 магазина на 76 пазари в Европа, Близкия Изток, Африка, Азия и Южна Америка, някои от които са франчайзингови. Понастоящем обаче няма присъствие в САЩ.
Stradivarius
Stradivarius е придобита от Inditex през 1999 г. и първоначално е била семейна марка за жени. Макар че през 2017 г. пуска мъжка колекция, брандът се отказва от мъжете по-рано тази година.
Понастоящем марката има малко над 1000 магазина по целия свят и е реализирала нетни продажби от 1,7 млрд. долара през 2017 година.
Uterqüe
С 91 магазина в световен мащаб, Uterqüe е най-малката и ексклузивна марка на Inditex, продаваща дамско облекло и аксесоари за по-зрели купувачи.
Inditex казва, че тази марка ползва висококачествени материали, поради което цените й са по-високи от тези на Zara.
Zara Home
Марката за домашни стоки на Zara има общо 593 магазина на 75 пазари, включително САЩ. Можете да си купите всичко - от спално бельо до домашно обзавеждане и кухненски артикули.