Заради недоволството към пластмасата Coca-Cola се обръща към кеновете
Подобен, макар и по-ограничен, ход по-рано обяви Pepsi

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Заради обществения натиск върху индустрията за производство и бутилиране на напитки да понижи употребата на пластмаса Coca-Cola започва да се обръща към алуминиевите кенове. Компанията започва да продава своята вода от бранда Dasani в кенове, пише Bloomberg.
Корпорацията ще започне да продава пречистената си и обогатена с минерали вода в кенове от другия месец в североизточната част на САЩ, като плановете са догодина продуктът да започне да се предлага и в други части на страната. Информацията от Coca-Cola идва, след като Pepsi обяви, че ще експериментира да продава своята основна марка вода Aquafina в кенове. Тя обаче ще се предлага в такава опаковка само в ресторанти и на стадиони.
Ходовете на гигантите в сектора на напитките са обясними предвид обществения натиск върху тях да увеличат рециклирането и да понижат употребата на пластмаса, тъй като тя в крайна сметка се озовава в световните океани и в подпочвените води. Алуминиевите кенове като цяло съдържат повече рециклирани суровини, отколкото пластмасовите бутилки, и е по-малко вероятно да попаднат в океана.