Обратно в природата: Българският стартъп, който направи билките модерни
Стремежът на бранда е да възпитава в подрастващото поколение културата да пие чисти напитки, които да съдържат максимално много ползи
Страст, природа и здраве – с тези 3 думи Елена Дикова описва Real Tea by Bill Key - български стартъп, който прави билките модерни. В основата на компанията са шестима млади ентусиасти с опит в масовите културни мероприятия и производството на безалкохолни напитки, които решават да стартират свой собствен бизнес. Колективът на Bill Key споделя, че има доста наблюдения и най-вече общи виждания върху модата и новите течения в сектора на безалкохолните напитки. Именно заради това те решават да вложат общи усилия и познания в създаването на нещо ново, което според тях до този момент е липсвало на пазара.
Бил Кий е събирателен образ, фикция, на стремежа ни да откриваме и предлагаме най-доброто от природата. Може би Ви прави впечатление играта на думи в името на бранда и навярно откривате скрития замисъл в тях (бел. р. - Bill Key/Бил Кий – билки – ключът към природата)”, обясни пред Economic.bg Елена Дикова, която оглавява търговския отдел на компанията.
По думите ѝ е много сложно, дори невъзможно, да се остойности стартирането на такъв тип бизнес, особено на етапа, в който се намира компанията в момента.
„Ние тепърва излизаме на пазара, налагаме се като бранд и за да оставим отпечатъка, който искаме, е нужно да положим неимоверни усилия в тази посока. Много е лесно да се каже някакво число и то да се приеме за начална инвестиция, която в случая е дадена, но е сложно. Прекарали сме редица безсънни нощи и сме вложили много емоции, които не могат да бъдат оценени с пари“, допълни Дикова.
В момента новият бранд произвежда на ишлеме при техни партньори, които през годините са се утвърдили в производството на безалкохолни напитки. Междувременно стартъпът планира в най-близко бъдеще и добро стечение на обстоятелствата, да оборудва свое собствено производствено помещение и така да затвори целия цикъл.
Чайовете на Bill Key се предлагат в малките специализирани магазини. Освен това потребителите могат да следят на сайта на компанията обектите, където продуктите им могат да бъдат намерени.
Дикова споделя, че рецептите на бранда са изцяло авторски, като екипът е заложил както на традиционни, така и на по-непознати вкусове.
Смятаме, че съчетанието им е успешно, предвид обратната връзка, която получихме от първите престрашили се да опитат чайовете на Bill Key. Тук е мястото да благодарим на тези хора за градивните коментари, които ни бяха изключително полезни. Продуктите, които произвеждаме, определено се отличават от останалите на пазара”, заяви тя.
„Лесно е да започнем да изреждаме суперлативи по наш адрес, но истинската оценка не я даваме ние. Искаме да достигнем до повече хора, нашата мисия е да влагаме изцяло натурални съставки, да не използваме консерванти и изкуствени подсладители. Наблегнали сме на т.нар. добри захари - мед, плодова и нерафинирана кафява захар“, допълни Дикова.
На този фон съотношението цена/качество е спазено. От бранда са на мнение, че се котират в същия ценови клас, както при останалите сходни продукти в сектора.
„Това качество няма как да бъде достигнато на ниска стойност. Предлагаме на нашите клиенти качествен продукт и съответно всеки, който съумее да го оцени, би се съгласил с нас“, допълни тя.
По думите ѝ билките, които се използват в чайовете, са изключително полезни и всеки човек познава техните свойства и действие върху организма.
Искаме да превърнем тези полезни напитки в ежедневен спътник на хората, да започнат да ги консумират всеки ден. Не искаме те да се свързват с някакъв вид лекарство или това, че ще им помогнат за някоя болежка. Чайовете просто са вкусни и е доста голямо предимство, че са полезни“, каза Дикова.
Тя обясни, че в момента всеки член на екипа на Bill Key покрива работа като за цял отдел. Затова разширяването на екипа им е естествен ход в развитието им като компания. Следващите специалисти, от които брандът ще има нужда, са такива, които да допринесат с уменията и знанията си в производствената база.
Екипът на Bill Key не спира да мечтае, затова следващата им цел е да стъпят сериозно както на българския, така и на международния пазар.
„Стремежът ни е също така да възпитаваме в подрастващото поколение културата да пие чисти и качествени напитки, които да съдържат максимално много ползи. Искаме да организираме и наше собствено производство, което да е в крак със световните тенденции в този тип сектор“, категорична бе Елена Дикова.
Брандът не иска да се асоциира само с чаената индустрия, по-скоро се чувства като част от нещо по-голямо – в сегмента на натуралните безалкохолни напитки, който расте с доста бързи темпове.
На мнение сме, че в световен мащаб става все по-модерно и нормално да не се консумира алкохол. Колкото и непознато и екзотично да звучи, отварят се все повече none alcoholic барове, най – вече в Западна Европа. Рано или късно тази мода неминуемо ще дойде и насам, дори сме на мнение, че този процес вече е започнал”, посочи Дикова.
По думите ѝ напитките на Bill Key са т.нар. функционални такива – т.е. те са и вкусни, и полезни. Именно заради това брандът е заложил на билките като основни съставки в техните напитки.
„Доста голяма част от потребителите следят стриктно какво консумират и са доста мнителни в избора си. Стремим се именно тези хора да бъдат нашите основни консуматори. Секторът е доста динамичен и за нас е удоволствие да допринесем с каквото можем и винаги ще се стремим да даваме все повече от себе си”, допълни тя.
Според нея бъдещето е здравословното хранене и завръщането към природата. Тя обясни, че последните 3 години - и особено пандемията - ни е научила, че трябва да се върнем към себе си, да консумираме възможно най-полезни храни и напитки, както и да станем едно цяло с природата.
Това е истината за пълноценното съществуване, а и какво по-хубаво от това да берем собствените си билки, да ги консумираме и да извличаме максимално техните ползи”, каза тя.
И въпреки трудностите, екипът на Bill Key съветва хората, които тепърва ще стартират бизнес, да бъдат целеустремени и да не се отказват от идеите, в които горят.
„Нещата се случват с много работа, няма друга тайна. Доста хора се осланят на късмета – да, той съществува, но няма как да ни застигне, ако бездействаме. Съветът ни към тези, които тепърва стартират свой бизнес, е да дават всичко от себе си, понякога дори и малко повече. Ще цитирам клишето, което гласи, че всяко начало е трудно, но пък е много удовлетворяващо да береш плодовете (в случая билките) на труда си”, заключи Дикова.