Желязков: Вече няма нужда от съществуването на „Холдинг БДЖ”

Транспортният министър е склонен да приеме оставките на ръководството на БДЖ

Желязков: Вече няма нужда от съществуването на „Холдинг БДЖ”
Вече няма нужда от съществуването на „Холдинг БДЖ”. Това смята транспортният министър Росен Желязков. Холдинговата структура е създадена през 2011 г., за да послужи за буфер с кредиторите. Сега, когато задълженията са изплатени, вече няма смисъл от нея, обясни министърът в ефира на bTV тази сутрин. 

Под шапката на холдинга в момента оперират две дружества – „Пътнически превози” и „Товарни превози”. Според Желязков има нужда от преструктуриране на организацията и премахване на шапката „Холдинг БДЖ”. 

Относно оставките на ръководството на дружеството, той каза, че в края на идната седмица ще излезе одитен доклад, на базата на който ще вземе окончателното си решение дали да ги приеме. „Склонен съм да твърдя, че ще приема оставките в БДЖ”, каза все пак той и поясни, че според него това ръководство вече няма с какво да допринесе за развитието на железниците. 

Във връзка с дерайлиралия миналата седмица влак край Кресненското дефиле Желязков коментира, че инцидентът се е случил на един от критичните жп участъци в страната. А те са добре известни и картографирани – с обща дължина 120 км от общо 6 000 км релсов път. На тези места, освен кантонери, има и служители, които обикалят трасето постоянно. Желязков увери, че човекът, отговорен за участъка с катастрофата, е бил на място и е реагирал своевременно. 

Ефективното решение за безопасност при подобни случаи обаче е друго. "Трябва да се изгради тъй наречената Train control system", каза Желязков и обясни, че именно тя ще даде възможност за автоматизирана комуникация между релсовия път и влака, без човешка намеса.  

Ако например при дерайлирането на влака миналата седмица, причината за което бе откъсването на огромно скално парче, имаше такива система, влакът е щял да спре автоматично и навреме, тъй като сензорите са щели да подадат сигнала веднага, а машината от своя страна е щяла сама да спре. 

По думите на Желязков в изграждането на бъдещи жп трасета е предвидено да се внедри такава контролираща система.
Коментари: 0