Георги Търнев:

dm България ще наеме 50-60 нови служители през 2019 г.

Веригата продължава да разраства търговската си мрежа в страната

Георги Търнев е управител на dm България с ресори „Маркетинг и снабдяване“ и „Логистика“. Той е част от екипа на компанията от 2010 година, когато постъпва като Асортиментен мениджър. Economic.bg разговаря с него за плановете за развитие на компанията и резултатите през изминалата финансова година. 


Dm България отчита рекорден оборот през изминалата финансова година. Къде се нарежда страната ни спрямо останалите европейски държави?

Оборотът на една страна зависи от много фактори, като например от броя магазини в държавата, стадия на развитие на пазара за дрогерийни стоки и много други. Мога да кажа, че България се нарежда по-скоро във втората половина, ако разглеждаме показателя „годишен оборот“, поради по-малкия брой обекти в страната, в сравнение с други държави, на чиито пазари dm присъства. В България dm стъпва преди 9 години, а в голяма част от другите държави веригата присъства от 15-20-25, дори и повече години. Това е причината те да бъдат в един доста по-развит стадий, с по-развита филиална мрежа. Ние се опитваме да ги догоним, естествено и вярваме, че ще успеем. Тази година оборотът ни е рекорден за България с 19% ръст спрямо предходния отчетен период и възлиза на 132 млн. лв. Това е най-високият резултат за последните 9 години. Този ръст се дължи най-вече на съществуващите обекти.

Продължавате ли да инвестирате в нови обекти през следващата година?

Планът ни е да открием 8 нови филиала през следващата година. В дългосрочен план ще продължаваме да разрастваме търговската ни мрежа и планираме до края на следващата година да имаме над 80 филиала. Смятаме, че не сме достигнали максималния капацитет, който предлага нашият пазар и пред нас има много възможности за развитие в страната. Работните места, които ще открием във връзка с новооткриващите се филиали ще бъдат между 50-60. Това зависи от градовете, в които ще открием нови обекти.

Планирате ли да стъпите в град, в който до момента не присъствате?

Основните ни планове са за разрастване на търговската мрежа в градовете, в които вече присъстваме. Това е залегнало като стратегия за следващата година. Естествено, колегите от отдел „Експанзия“ постоянно правят проучвания и търсят нови локации. За момента нямам информация за отваряне на обект в град, в който нямаме магазин.

С колко собствени марки разполага веригата и каква част от оборота генерират те?

Разполагаме с 29 собствени марки и две кооперационни марки. Делът на собствените ни марки е около 30% от продажбите. Идеята ни зад кооперационните марки е да подпомогнем иновативни стартъпи и генерално иновативни идеи на млади хора, блогъри и популярни публични личности, които в партньорство с dm да реализират разработения от тях продукт и марка. Хората, с които съвместно се разработват тези кооперационни марки, в общи линии са големи почитатели на dm. Тоест може да се каже, че тези марки предлагат продукти „от нашите клиенти за нашите клиeнти“.

Собствените ни марки са марки, които нашите колеги от dm Германия разработват самостоятелно, следейки и познавайки, разбира се, детайлно пазара на дрогерийни продукти и трендовете в отделните му категории. Определено планираме да запазим сериозната динамика при собствените и кооперационните марки, като и в двете насоки ще има новости през следващата година.

Как подбирате стартъпите, с които да работите?

Колегите в Германия подбират компаниите с които да работим. Те търсят най-вече нещо иновативно и различно, което да предложим на нашите клиенти. Това е един от основните критерии.

Кой е най-продаваният продукт през изминалата година в магазините на dm България?

Спирала за очи е най-продаваният ни продукт по стойност през изминалата година. Доста сериозна част от нашите клиенти са дамите, но това не е изненадващо, тъй като голяма част от асортимента ни е насочен към тях. Това, което се наблюдава, е все по-голям интерес и от мъжката аудитория. Категорията „Мъжки свят“ се променя и в нея навлизат постоянно нови, модерни и иновативни продукти. Пример за това са продуктите за брада. Те са актуални и се продават добре.

Какви са очакванията за следващата финансова година?

Бихме искали да постигнем отново един рекорден оборот. Много се надявам да растем с темповете ни от тази година. Ръст от 19% е сериозно постижение и ако се доближим до такива резултати, това ще бъде поредната страхотна година за dm България. През 2019 година празнуваме 10 години на българския пазар и нашите клиенти могат да очакват много изненади.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: мрежа | служители | интервю | магазини | dm България | Георги Търнев

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини