Carrefour разпродава бизнеса си в Китай с огромна отстъпка

Компанията ще запази 20% дял в китайския си бизнес

ренската верига за търговия на дребно Carrefour се съгласи да продаде 80% от своя бизнес в Китай срещу 4.8 млрд. юана (698 млн. долара) в брой на местния търговец Suning.com Co, пише Bloomberg. Сделката идва след дълго време на търсене на партньор от страната на компанията, след като бизнесът не се развиваше според очакванията на инвеститорите.

Веригата не успя да се приспособи към натиска, който оказва електронната търговия през последните години, в резултат на което продажбите претърпяха спад.

Carrefour ще запази 20% дял в китайския бизнес, който генерира нетни продажби от 3.6 млрд. евро (28,5 млрд. юана) през 2018 г. Освен това компанията ще запази 2 места в 7-членния надзорен съвет на китайското звено, се казва в изявление от неделя. Оценката на бизнеса е 0.2 пъти продажбите през 2018 г., при стандартно за индустрията от 0.8 пъти.

„Консолидацията в мрежата от магазини, веригата за доставки, логистиката и членството може да подобри ефективността и рентабилността и за двете страни“, пишат от компанията.

Все по-голям брой европейски и американски търговци на дребно намаляват присъствието си или търсят местни партньори, за да останат конкурентоспособни в Китай, където навлизането на електронната търговия е едно от най-високите в световен мащаб. Walmart Inc., която има мрежа от около 400 супермаркета, разчита на JD.com Inc. за услугата за доставка, докато немската Metro AG се опитва да продаде мажоритарен дял в китайския си бизнес.

"Големият проблем за Carrefour и другите западни вериги за хранителни стоки е, че те се сблъскват с големи предизвикателства в родните си страни и не могат да си позволят да растат в Китай," каза Паскал Мартин, хонконгски партньор в OC&C Strategy Consultants. "В Китай, ако искате да растете в бизнеса с хранителни стоки, трябва да продължите да инвестирате капитали в по-слабо развитите градове“, уточни той.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Китай | продажба | бизнес | хранителни стоки | Carrefour | карфур

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини