Купуваме билети за влака по интернет
Задълженията на Холдинг БДЖ намаляват от 704 на 625 млн. лева
Билети за влак скоро ще може да се купуват по интернет. „БДЖ-Пътнически превози“ представи пилотно централна информационна система, която предлага и онлайн резервация и билетоиздаване. Системата позволява визуален избор на спални и седящи места, съгласно композицията на всеки влак. Разплащането се осъществява по електронен път с най-масово разпространените кредитни и дебитни карти. Билетът се получава на електронната поща на регистрирания клиент и трябва да се разпечата на хартиен носител.
„Успешното завършване на първия етап от разработката и внедряването на системата отваря нова страница в политиката на „Холдинг БДЖ“ за обслужване на пътниците“, отбеляза министър Данаил Папазов, който присъства на представянето. Той обясни, че първоначално системата стартира с дванадесет влака, движещи се по-основните търговски направления, които обхващат общо 55 гари.
След демонстрацията на системата за онлайн резервация и билетоиздаване, министър Данаил Папазов представи данни за актуалното състояние на „Холдинг БДЖ“. Той обясни, че темпът на натрупване на загуби е значително намален. „Общите задължения на компанията от около 704 млн. лева в началото на юни, вече са намалени на 625 млн. лева към края година“, каза още министър Папазов.
По думите му МТИТС, кредиторите и ръководството на „Холдинг БДЖ“ водят активен диалог, като вече са подписани споразумения за разсрочване на задълженията с Алианц България и DEPFA Банк. Плащанията към кредиторите са не само на лихви, но й плащания по главници, в размер на 66 млн. лв. „Всичко това постигнахме със собствени сили, без допълнителни средства от държавния бюджет или взимането на заеми“, подчерта министър Данаил Папазов.