Марк Зукърбърг представи платформа за виртуална реалност
Камерата ще е основата на бъдеща платформа за добавена реалност

~ 2 мин.
Новата платформа за социална виртуална реалност Facebook Spaces бе представена официално от Марк Зукърбърг на ежегодната конференция на разработчиците на Facebook – F8. Това съобщи изданието The Verge.
Когато преди три години компанията инвестира 2 млрд. долара в очилата Oculus, мнозина погледнаха на това с учудване поради схващането, че социалните мрежи по презумпция свързват хората по света, докато виртуалната реалност (VR) ги откъсва и изолира. Тогава Марк Зукърбърг сподели своята визия за един по-различен свят, в който VR също ще може да бъде място за комуникация. Днес тази представа е по-близо до реализация от всякога и Facebook Spaces е отговорът на компанията по темата за социалната виртуална реалност.
Spaces е един от най-интересните експерименти на Facebook, който дава възможност за виртуални сесии между приятели на разстояние, но с усещането, че седят един до друг. Услугата вече е достъпна в бета версия за всички потребители с очила за виртуална реалност Oculus Rift.
В една сесия могат да се включат до трима души. Заедно във виртуалното пространство те могат да гледат видеа, да правят снимки и да се забавляват. С виртуалния молив може да се рисуват всякакви неща, които после се превръщат в използваеми обекти. Всеки потребител е представен от свой аватар, направен на база истинските фотографии на човека.
Амбициите на Зукърбърг са големи, но преживяванията във виртуална реалност са достъпни единствено чрез очилата Oculus Rift, което ги прави разпространени сред доста тесен кръг от хора.
На конференцията бе представена и идеята за нова платформа за добавена реалност, която ще се базира на камерите в смартфоните. „Ще направим камерата първата платформа за добавена реалност“, обяви Зукърбърг. По негови думи, идеята е да се смесят дигиталното и реалното и по този начин физическият свят да се разнообрази онлайн.
От думите му става ясно, че в платформата за добавена реалност камерата ще може да разпознава различни обекти и да предлага разнообразни ефекти. Например ако насочите визьора към бутилката с вино и я докоснете, ще изскочи информация за реколтата или линк към онлайн магазин, от който можете да поръчате.
Според Зукърбърг технологиите за виртуална и добавена реалност са бъдещото и компанията ще концентрира усилията си в развиването им, така че те да се превърнат в основа на бизнес модела ѝ в следващите години.