По-добра с всяка следваща глътка
До 2020 г. Кока-Кола намалява захарта и калориите в две-трети от напитките си у нас
~ 2 мин.
“Добра до последната капка” е един от първите и най-силни слогани на марката Coca-Cola (1908 г.). Днес той отправя послание не само за креативността на бранда и вкуса на напитката, но и за ангажимента на компанията да развива портфолио с по-малко или нулево съдържание на захари и с повече ползи за потребителите.
През 2009 г. Кока-Кола стана първата компания в сектора за безалкохолни напитки в света, която се ангажира да слага информация за калориите върху предната част на етикетите си, както и да спазва стриктно дългосрочната си политика да не насочва рекламите си към деца под 12-годишна възраст. Компанията инвестира и в създаването на следващо поколение подсладители без калории, за да предложи на хората напитки с ниско калорийно съдържание, без да ги лишава от “вкуса, който жаждата харесва”, както гласи друг слоган.
Да поставя потребителите в центъра на своя бизнес е основен приоритет и за Кока-Кола в България. Компанията е лидер в страната не само като работодател и инвеститор, но и по отношение на стимулирането на умерената консумация. Тя не просто следва глобално поетия ангажимент да намали захарта в напитките си с 10% до 2020 г. в съответствие с препоръките на Световната здравна организация и ангажиментите на Европейската асоциация на безалкохолните напитки (UNESDA). Кока-Кола в България действа проактивно и ще намали общото калорийно съдържание на цялото си портфолио с близо 20% и с над 15% на газираните напитки. Така 60% от цялото портфолио на Кока-Кола в България до 2020 г. ще се състои от нискокалорични или продукти изцяло без захар. Компанията прави това, следвайки визията си да расте отговорно и в подкрепа на усилията на държавата за борба със затлъстяването и стимулирането на по-здравословен начин на живот.
У нас Кока-Кола е проактивна и в политиките, свързани с информацията върху етикета, като още през 2006 г. доброволно приложи концепцията за лесно достъпна и видима информация за хранителната стойност на продуктите си. В началото на 2017 г. се застъпи за доброволното приемане на нов стандартизиран за Европа етикет, който съдържа цветна таблица с хранителната стойност на продуктите с убеждението, че правото на информиран избор е в центъра на устойчивото развитие и отговорния бизнес.
Кока-Кола в България насърчава отговорната консумация и като полага усилия нискокалоричните напитки да бъдат видими и лесни за откриване, и като увеличава предлагането на продукти в по-малки опаковки, чието търсене значително нараства. Компанията инвестира още от бюджета си за маркетинг, за да повиши информираността за тях. През 2016 г. лансира и новаторската стъклена бутилка от 750 мл, разработена специално за местния пазар в полза на умерената консумация. Тази иновация има и допълнителни екологични ползи.
България ще продължи да се развива като стратегически важна локация за бизнеса на глобалния лидер в производството на безалкохолни напитки. През годините, в които Кока-Кола оперира в страната, инвестициите й в българската икономика надхвърлят над 550 млн. евро. Само през следващата година те ще бъдат увеличени с още 20 млн. евро. Компанията ще продължи да развива и социална дейност в три основни направления: развитие на младите, околна среда и подкрепа на местните общности.
Текстът е част от книгата "Успешните компании" 2018.
През 2009 г. Кока-Кола стана първата компания в сектора за безалкохолни напитки в света, която се ангажира да слага информация за калориите върху предната част на етикетите си, както и да спазва стриктно дългосрочната си политика да не насочва рекламите си към деца под 12-годишна възраст. Компанията инвестира и в създаването на следващо поколение подсладители без калории, за да предложи на хората напитки с ниско калорийно съдържание, без да ги лишава от “вкуса, който жаждата харесва”, както гласи друг слоган.
Да поставя потребителите в центъра на своя бизнес е основен приоритет и за Кока-Кола в България. Компанията е лидер в страната не само като работодател и инвеститор, но и по отношение на стимулирането на умерената консумация. Тя не просто следва глобално поетия ангажимент да намали захарта в напитките си с 10% до 2020 г. в съответствие с препоръките на Световната здравна организация и ангажиментите на Европейската асоциация на безалкохолните напитки (UNESDA). Кока-Кола в България действа проактивно и ще намали общото калорийно съдържание на цялото си портфолио с близо 20% и с над 15% на газираните напитки. Така 60% от цялото портфолио на Кока-Кола в България до 2020 г. ще се състои от нискокалорични или продукти изцяло без захар. Компанията прави това, следвайки визията си да расте отговорно и в подкрепа на усилията на държавата за борба със затлъстяването и стимулирането на по-здравословен начин на живот.
У нас Кока-Кола е проактивна и в политиките, свързани с информацията върху етикета, като още през 2006 г. доброволно приложи концепцията за лесно достъпна и видима информация за хранителната стойност на продуктите си. В началото на 2017 г. се застъпи за доброволното приемане на нов стандартизиран за Европа етикет, който съдържа цветна таблица с хранителната стойност на продуктите с убеждението, че правото на информиран избор е в центъра на устойчивото развитие и отговорния бизнес.
Кока-Кола в България насърчава отговорната консумация и като полага усилия нискокалоричните напитки да бъдат видими и лесни за откриване, и като увеличава предлагането на продукти в по-малки опаковки, чието търсене значително нараства. Компанията инвестира още от бюджета си за маркетинг, за да повиши информираността за тях. През 2016 г. лансира и новаторската стъклена бутилка от 750 мл, разработена специално за местния пазар в полза на умерената консумация. Тази иновация има и допълнителни екологични ползи.
България ще продължи да се развива като стратегически важна локация за бизнеса на глобалния лидер в производството на безалкохолни напитки. През годините, в които Кока-Кола оперира в страната, инвестициите й в българската икономика надхвърлят над 550 млн. евро. Само през следващата година те ще бъдат увеличени с още 20 млн. евро. Компанията ще продължи да развива и социална дейност в три основни направления: развитие на младите, околна среда и подкрепа на местните общности.
Текстът е част от книгата "Успешните компании" 2018.