ЧЕЗ ще разгледа всички жалби заради вчерашната авария

Клиентите имат право да подадат сигнал или жалба за повредени електроуреди в рамките на три дни след настъпването на повредата

96 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

ЧЕЗ ще разгледа всички жалби на клиенти, подадени по реда на Общите условия, съобщиха от електроразпределителното дружество. Заради авария, вчера центърът на София остана без ток близо 4 часа. Последва неколкократно пускане и спиране, което освен пропуснати ползи за фирмите, може да доведе и до изгаряне на електроуреди.

Клиентите имат право да подадат сигнал или жалба за повредени електроуреди в рамките на три дни след настъпването на повредата. Всички сигнали ще бъдат разгледани и решени.

Най-вероятната причина за аварията на 12 август 2013 г. е свързана с голямата възраст на съоръженията от критичната инфраструктура на София. Електроенергийните съоръжения в столицата са проектирани през 70-те години и са въведени в експлоатация в периода 1973-1987 г. при среден експлоатационен живот средно 30 години. Това са 26 подстанции и 30 км кабели 110 кВ.

От 2012 г. "ЧЕЗ Разпределение България" реализира стратегия за подобряване на експлоатационното състояние на елементите от критичната инфраструктура. Оценките показват, че подмяната и модернизацията на тези съоръжения ще изисква инвестиции в размер на 130 милиона лева през следващите 10 години.

Подкрепи Economic.bg