ЧЕЗ ще разгледа всички жалби заради вчерашната авария
Клиентите имат право да подадат сигнал или жалба за повредени електроуреди в рамките на три дни след настъпването на повредата
ЧЕЗ ще разгледа всички жалби на клиенти, подадени по реда на Общите условия, съобщиха от електроразпределителното дружество. Заради авария, вчера центърът на София остана без ток близо 4 часа. Последва неколкократно пускане и спиране, което освен пропуснати ползи за фирмите, може да доведе и до изгаряне на електроуреди.
Клиентите имат право да подадат сигнал или жалба за повредени електроуреди в рамките на три дни след настъпването на повредата. Всички сигнали ще бъдат разгледани и решени.
Най-вероятната причина за аварията на 12 август 2013 г. е свързана с голямата възраст на съоръженията от критичната инфраструктура на София. Електроенергийните съоръжения в столицата са проектирани през 70-те години и са въведени в експлоатация в периода 1973-1987 г. при среден експлоатационен живот средно 30 години. Това са 26 подстанции и 30 км кабели 110 кВ.
От 2012 г. "ЧЕЗ Разпределение България" реализира стратегия за подобряване на експлоатационното състояние на елементите от критичната инфраструктура. Оценките показват, че подмяната и модернизацията на тези съоръжения ще изисква инвестиции в размер на 130 милиона лева през следващите 10 години.