Ford закъса с поръчките
Компанията може да загуби пазарен дял заради ограничение в производствения си капацитет
Ford може да загуби пазарен дял в САЩ през тази година заради ограничение в капацитета на производство. В резултат компанията ще обслужа за първи път от 2008 насам по-малък дял на вътрешния пазар, заяви Марк Фийлдс, директор на Ford за Северна и Южна Америка, по време на презентация за инвеститори. Причината за това е по-силно нарастване на търсенето от очакваното, на което дружеството не може да отговори.
Автомобилният производител от Детройт обаче вижда развитието на фирмата в положителна насока. Благодарение на търсенето, маржовете и печалбите в Северна Америка ще нараснат повече от първоначално очакваното. В момента Ford продава 14,5 – 15 милиона коли.
Ford се развива бързо от 2008 г. насам при пазарния дял. Оттогава парчето им от тортата на продажбите на автомобили в САЩ нараства всяка година, достигайки през 2011 година 16,8%. Преди 4 години техният дял е бил около 14,4%.
През първото тримесечие на 2012 г. пазарният дял е намалял в сравнение с предходната година, но с 0.8 процентни пункта. За март Ford отчитат 5% скок в продажбите.