Hyundai губи милиони заради стачка в завода в Южна Корея

В периода между март и май Hyundai е произвела с около 83 хил. броя по-малко превозни средства заради временни прекъсвания на работата

104 ~ 2 мин. четене
Автор: Божидара Иванова

Работници на корейския автомобилен концерн Hyundai организираха частична стачка днес, която носи на компанията 39 млн. долара загуби заради спрени мощности, съобщи Bloomberg. Причината за стачката е недоволството на работниците от заплащането. Те планират да спрат работа и утре преди да продължи договарянето на заплащането.

Заради 4-часовата стачка Hyundai не е произвел 2106 превозни средства. Синдикатът заяви вчера, че ще проведе още една частична стачка утре преди отново да започнат преговори с ръководството.

Концернът и синдикатите провеждат от месеци своите годишни преговори за увеличение на заплатите и получаването на обезщетения. Според синдикалната организация обаче няма напредък. Поради тази причина тя обяви безсрочни стачни действия до постигане на положителен резултат. Това каза говорителят на съюза Куон Ох-Ил. Преговорите се очаква да бъдат завършени до четвъртък.

"Това са лоши новини за Hyundai, тъй като започва още един сезон на стачки", каза анализаторът от NH Investment&Securities Лий Санг Хуан. По думите му стачката не се очаква да продължи дълго и няма да окаже повече вреда от тази през миналата година.

Синдикатите на Hyundai се обединиха през 1987 г. и оттогава не спират да стачкуват, а действията им костват на компанията общи загуби от 12 млрд. долара. Капацитетът на чуждите заводи е натоварен до крайност, заявява говорител на Hyundai. Това означава, че спиране на производствените линии в Южна Корея може да се окаже доста скъпо за групата. Производителят иска да избегне "сериозни конфликти", казват още от компанията.

В периода между март и май Hyundai е произвела с около 83 хил. броя по-малко превозни средства заради временни прекъсвания на работата. Това и отказът на синдикатите да работят през почивните дни, струва на компанията през второто тримесечие 1.7 трлн. вона (около 1.14 млрд. евро), въпреки че общите продажби са се увеличили - с около 110 хил. коли до 1.22 млн. автомобила на година.

Подкрепи Economic.bg