Новият Opel Insignia блести с дизайн и прецизност (галерия)

Моделът е революционен в областта на двигателите и инфоразвлекателните системи

Новият Opel Insignia направи своята премиера на международното автомобилно изложение във Франкфурт през септември 2013 година, а месец по-късно вече се предлагаше от дилърите на марката на българския пазар. Флагманът на Opel блесна с още по-атрактивен интериорен и екстериорен дизайн, който пренася донеслата множество награди стилистика, в която "скулптурната артистичност се среща с германската прецизност", на още по-високо ниво.

Новият Opel Insignia прави изключителна крачка напред и по отношение на двигателите и ходовата част. Той се предлага с разширена гама от задвижващи агрегати, които имат за цел постигане на динамика и комфорт без каквито и да било компромиси. За модела се предлага избор от три варианта на задвижване по отношение на вида на горивото - бензин, дизел или LPG (втечнен петролен газ). Мощността е в диапазона от 81 кВт/110 к.с. до 239 кВт/325 к.с.

Ново поколение дизелов двигател отделящ 99 грама СО2 и бензинов SIDI турбо агрегат

Новият 2.0-литров турбо дизелов двигател с максимална мощност 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. има емисии на CO2  едва 99 г/км (Sports Tourer: 104 г/км CO2) и разход на гориво само 3.7 л. на 100 км комбиниран цикъл (съгласно норма EG №. 715/2007. Това превръща новия Opel Insignia 2.0 CDTI в най-икономичния в своя клас дизелов автомобил. Същевременно с това новата Insignia е с още по-високо ниво на аеродинамична ефективност. С коефициент на обтекаемост едва 0.25 Insignia е най-аеродинамичният хечбек с пет врати в света.

Най-мощният дизелов агрегат в гамата на модела е 2.0 BiTurbo CDTI със 143 кВт/195 к.с. с впечатляващ  въртящ момент от 400 Нм.

Най-впечатляващите двигатели от бензиновата гама са двата нови агрегата с турбо пълнене и директно впръскване: 2.0 SIDI Turbo със 184 кВт/250 к.с. и 400 Нм въртящ момент и 1.6 SIDI Turbo от най-новото поколение бензинови мотори със 125 кВт/170 к.с. и 260 Нм, които могат да бъдат увеличени до 280 Нм с активиране на функцията овърбууст. И двата мотора могат да бъдат съчетани с шестстепенна механична трансмисия и Start/Stop функция или с новата шестстепенна автоматична трансмисия. В допълнение към версията с предно предаване, 2.0 SIDI Turbo ще се предлага и във версия със задвижване на четирите колела.

Изчистена стилистика на интериора с инфоразвлекателна система от ново поколение

Фокусът при усъвършенстването на интериора на новата Insignia е бил поставен върху три критерия: ясно, просто и по този начин интуитивно управление, индивидуализация на възможностите по отношение на инфоразвлекателните системи и, естествено, повече комфорт и безопасност за водача и пътниците.

Insignia се предлага с инфоразвлекателна система от изцяло ново поколение. Водачът може да избира от четири начина за управление на системата: с докосване на дисплея, чрез бутоните на волана, с гласови команди или с помощта на чисто новия тъчпад. Разширяването на възможностите за обмяна на информация между човека и машината става и с помощта на новия инструментален панел с 8-инчов цветен дисплей с висока резолюция. В допълнение към класическите уреди, показващи скорост на движение, обороти на двигателя и ниво на горивото, на него може да бъде изобразена и контролирана допълнителна информация, свързана с навигацията, използването на смартфона и аудио системата.

Неразделими: Комфортът и безопасността вървят ръка за ръка

Новият Opel Insignia предлага множество авангардни технологични решения свързани с безопасността и комфорта. Сред тях са например системите за асистенция на водача, базирани на радар и камера. Те включват технологии като адаптивен темпомат Adaptive Cruise Control и предупреждение за наличие на автомобил в мъртвата зона Side Blind Spot Alert, както и опасност от удар отпред Forward Collision Alert. Адаптивният темпомат поддържа избраната от водача скорост и едновременно с това запазва предварително настроената безопасна дистанция до движещия се отпред автомобил.

При автомобилите с автоматична трансмисия системата задейства спирачките до пълен покой на автомобила, ако това е необходимо. Камерата за обратно виждане с функции за разпознаване на напречния трафик зад автомобила и предупреждение Rear Cross Traffic Alert, предупреждение за непреднамерена смяна на лентата Lane Change Alert и наличие на автомобил в мъртвата зона Side Blind Spot Alert осигуряват оптимална видимост встрани и отзад. С различните си функции като светлини за града и за осветяване на пешеходци, светлини за междуградски шосета, както и такива за магистрала, динамични светлини за завой и статични светлини при завиване с ниска скорост, адаптивните предни светлини Adaptive Forward Lighting AFL+ подобряват безопасността, особено когато видимостта е ограничена.
Коментари: 0