Печалбата на Adidas расте с 4.2%
През второто тримесечие на 2013 г. германският концерн е спечелил чисто 172 млн. евро
Печалбата на най-големия производител на спортни стоки в света - Adidas AG расте с 4.2% на годишна база. През второто тримесечие на 2013 г. германският концерн е спечелил чисто 172 млн. евро, с което не успя да оправдае очакванията на анализаторите за средно 175 млн. евро.
Продажбите на компанията също се оказаха по-слаби от прогнозираното. За периода април - юни приходите са били общо 3.38 млрд. евро, докато анализаторите на Bloomberg очакваха средно 3.5 млрд. евро. На годишна база има спад от 3.8%.
Продажбите на Adidas са намалели най-много в Западна Европа - 11%. В известна степен това понижение е било компенсирано от добрите резултати в Китай и Латинска Америка.
Проблемният в последните години бранд на компанията Reebok е отчел известно подобрение, покачвайки продажбите си с 5.7%. Изключвайки валутните ефекти, постъпленията на компанията са скочили с 11%.
Продажбите на Adidas на северноамериканските пазари са се понижили с 3.8% през второто тримесечие, оставяйки компанията доста зад основния конкурент Nike Inc. Продажбите на Nike в региона от своя страна са отбелязали ръст от 12% за приключилото в края на май фискално тримесечие.
"Щатският пазар е на последно място по доходност за марката Adidas, като той държи ключа към стопяване на разликата с Nike", заяви преди оповестяването на резултатите анализаторът в Morgan Stanley Луиз Сингълхърст.
Германският производител на спортни стоки, който държи 37% от футболния пазар в света, очаква с повишен интерес предстоящото световното първенство в Бразилия през следващата година. Компанията предвижда подобряване на пазарните настроения и прогнозира по-силно от средното четвърто тримесечие. Това накара производителят на спортни артикули да повиши прогнозната си нетна печалба за 2013 г. с 30 млн. евро до 920 млн. евро.