Печалбата на Carlsberg разочарова инвеститорите
"Карлсберг България" излезе на загуба в края на 2011 г. и отчете спад на приходите
Един от световните бирени гиганти - Carlsberg отчете разочароваща за анализаторите печалба за второто тримесечие на 2012 г. В основата на понижаващия се резултат са разочароващите продажби в Европа и увеличените разходи за маркетинг и реклама, съобщи Bloomberg.
Печалбата преди лихви и данъци на базираната в Копенхаген компания се понижи с 6,1% до 3,47 млрд. крони, или 574 млн. долара. Предварителните очаквания на инвеститорите бяха за 3,9 млрд. крони положителен финансов резултат.
Продажбите на световните бирени гиганти пострадаха от дъждовете на територията на цяла Европа. Големият конкурент на Carlsberg - Anheuser-Busch InBev заяви през юли, че именно нетипично влажното време е възпрепятствало продажбите на компанията. От SABMiller обясниха, че продажбите се свиват в цяла Западна Европа и не могат да бъдат компенсирани от "ефекта" на Евро 2012, който доведе до ръст на продадените обеми в страните от Централна и Източна Европа.
Общите приходи на Carlsberg са нараснали с 4,5% до 19,6 млрд. крони. Като се изключат валутните разлики, продажбите са нараснали с 2% заради повишените цени от компанията. След новината за печалбата книжата на Carlsberg се понижиха с 3,7%, или 19 крони, до 490 крони за акция.
Carlsberg е един от трите най-големи пивовари и на българския пазар. Сред познатите марки бира, които компанията произвежда и предлага са марките "Шуменско" и "Пиринско", "Туборг", "Карлсберг" и др. Дружеството предлага и плодовия сайдер Somersby, който е с ниско съдържание на алкохол. Пред миналата година "Карлсберг България" АД отчита 6,5% спад на приходите до 104,5 млн. лв. В края на 2011 г. дружеството излиза на загуба от 939 хил. лв., спрямо 8,3 млн. лв. печалба за 2010 г.