С общ бранд българското вино ще пробие навън

На световните пазари успяват най-иновативните компании, които с всяка нова реколта създават нещо различно

Снимка: Александър Нишков

Татяна Явашева Автор: Татяна Явашева

Цветелина Николова е изпълнителен директор на винарска изба „Катаржина Естейт”. Тя е управител и на фирмите, обединяващи холдинга за производство и дистрибуция на алкохолни напитки «Белведере Груп България». Завършила е бакалавърска степен по политология на френски език и има придобита магистърска степен по МИО от УНСС. През 2001 г. става маркетинг специалист и търговски представител в Red Bull България. От 2003 г. започва в «Белведере България» като търговски представител, а от 2006 г. до 2011 г. е търговски и маркетинг директор на холдинга. През миналата година фондация Еврика я обяви за Млад мениджър на 2012 г. Носител е и на други отличия, в които талантът й като млад, но успешен ръководител, е високо оценен.

Госпожо Николова, как се чувствате като млада дама на ръководна позиция в мъжкия свят на бизнеса с вино?

Всичко започна през 2003 г., когато станах търговски представител на «Белведере България» и развивах направлението за частни корпоративни клиенти. Предлагахме вино с персонализирани етикети и именно тогава създадохме тази мода. През 2006 г. станах търговски директор на „Белведере България”, а година по-късно – маркетинг директор. През 2011 г. ме избраха за изпълнителен директор, а шест месеца след това и за управител на всички фирми, обединяващи холдинга. Никога не си бях представяла, че ще се занимавам с вино, че това може да ми бъде интересно. Но от момента, в който влязох в този бизнес, ми хареса. Възможността да пътувам и да посещавам винарски региони по цял свят ме обогатява и най-големият опит, който съм натрупала, е именно по време на тези пътувания. Започнах бързо да навлизам и намерих своето място в света на бизнеса.

Повече четете в брой 36 на сп. "Икономика"

Коментари: 0