Тя е първата "Мисис Икономика"
Елза Маркова е изпълнителен директор на "Белла България" от 2002 г.
Елза Маркова е първият носител на най-престижната бизнес награда "Мисис Икономика". Тя спечели симпатиите на авторитетното жури от 33 изтъкнати икономисти, финансисти и бизнесмени. Тя беше номинирана за приза в качеството си на изпълнителен директор на най-големия производител на хранителни продукти в страната - холдинг "Белла България".
"Кандидатурите в тази категория бяха много силни и аз спечелих в достойна конкуренция. Това е радост и висока чест за мен", каза Елза Маркова секунди след като получи награда лично от икономическия министър Делян Добрев. Маркова е убедена, че кризата е подходящо време за раздаване на бизнес награди, защото те са мотивация за развитие на компаниите и са признание за онези, които са успели да преодолеят трудностите и да не потънат.
Новата ниша в бизнеса на "Белла България" е засиленият експорт, което директорът на хранителния холдинг определя като сериозно постижение. Новите пазари са много - компанията е добре приета в Германия и Франция, Белгия, Холандия, Италия, Испания, дори в САЩ, Дубай, Австралия, а на Балканите - в Румъния, Гърция, Македония.
Управляваното от Елза Маркова дружество ще продължи да инвестира и през следващата година, както в технологично обновление, така и в нови продукти.
"Кризата донякъде беше полезна, защото в добра икономическа ситуация се работи много по-лесно. Професионалистите си проличаха в кризата..."
Елза Маркова е изпълнителен директор на "Белла България" от 2002 г. Преди това е била финансов експерт в звената към "Социални грижи" в Община Пловдив. Елза Маркова е магистър инженер-технолог от Университета по хранителни технологии в Пловдив. Завършила е и "Финансов и банков мениджмънт" (УНСС). От 2006 г. е председател на КРИБ за Южна България.
През 1998 г. попада на обява за работа в набиращата скорост "Белла" и започва като главен счетоводител. Четири години по-късно вече е изпълнителен директор на холдинга, в който близо 20 компании произвеждат толкова различни марки продукти, че дори служителите не могат да назоват точния им брой.
Компанията е сред най-динамично развиващите се в страната. В холдинга са девет сертифицирани предприятия за трайни и малотрайни колбаси, за тестени изделия и продукти от растителни мазнини. Сред добре познатите техни брандове са "Леки", "Сачи", "Перелик", "Народен", "Томми", "Белла", "Фамилия".